این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

تقاضای انتقال ساکنان لیبرتی فقط در صورت رفتن به حالت کما!!



بنا به اطلاعیه ای که ساعتی پیش در سایت همبستگی درج شد. حمید ربیع یکی از ساکنان کمپ لیبرتی که در حمله موشکی مجروح شده بود، صبح دیروز دچار خونریزی شدید گوارشی گردیده و به بیمارستان منتقل شده است. با اینکه تا بحال چندین نوبت به او خون تزریق شده ولی حال حمید بسیار وخیم است و به حالت کما فرو رفته. حمید ربیع که 51 سال دارد در موشک باران 9 فوریه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه شکم، نخاغ و مهره ها بشدت مجروح و از ناحیه کمر به پایین دچار بی حسی گردید. پزشکان طحال او را که متلاشی شده بود با عمل جراحی خارج کرده اند. حمید ربیع دارای پناهندگی کشور آلمان است و اقامت دائم دارد. و معلوم نیست که چرا تا کنون انتقال او به مانند نزدیک به 1000 ساکن دیگر لیبرتی که پناهندگی کشورهای مختلف را دارا می باشند صورت نگرفته است! مجاهدین در اطلاعیه ای که امروز منتشر کرده اند خواستار انتقال فوری او برای معالجه!! به کشور آلمان شده اند. البته کاش مجاهدین حداقل، بعد از موشک باران برای او و دیگر مجروحین چنین درخواستی را میکردند تا اوضاع به این وخامت نمی رسید که تقریبا خواستار انتقال جسد او به آلمان شوند!! آیا رهبران مجاهدین منتظر هستند که تک تک ساکنان لیبرتی به حالت اغما بروند تا لایق انتقال به کشور ثالث شوند و درخواست در این رابطه صورت بگیرد!؟ 



دیگر مجروحین لیبرتی در چه وضعیتی قرار دارند؟ آیا هر کدام که به وضعیت اغما برسند درخواست انتقالشان داده خواهد شد؟ دیگر بیماران لیبرتی که لیستشان به سازمان ملل داده شده در چه وضعیتی هستند؟ چرا خانم رجوی دیروز در جلسه 8 مارس که در پاریس برگزار شد درخواست انتقال ساکنان لیبرتی و اشرف به کشور ثالث را محور اصلی سخنان خود قرار ندادو از شیوع این بیماری گزارشی در این جلسه نداد!؟ در حالیکه دو روز پیش خبر شیوع بیماری عفونی و خطرناک مننژیت در لیبرتی توسط خود مجاهدین گزارش شده است. چرا در ملاقاتی که با نمایندگان آمریکایی در پاریس انجام شد باز هیچ سخنی از انتقال به میان نیامد. چرا در جلسه ای که در پارلمان فرانسه برگزار شد مسئله انتقال و پذیرفتن ساکنانی که پناهندگی فرانسه را دارند، مطرح نشد! چرا در ملاقات با شهردار سوئیس که تقاضای پذیرش یازده تن از بیماران را رد کرده است، خانم رجوی به این مسئله هیچ اعتراضی نکرد! .... اینها چراهایی است که تا کنون بی پاسخ مانده است. و تا زمانی که مجاهدین فعالیت هایشان را روی انتقال اعضایشان در عراق به کشور ثالث متمرکز نکنند . تقاضای های تک نمود این چنینی وقتی که این بچه ها به حالت اغما میروند دیگر از طرف هیچ کس جدی گرفته نخواهد شد.

عاطفه اقبال -23 اسفند 91 برابر با 12 مارس 2013
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر