این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

توطئه و معامله بر سر جان ساکنان لیبرتی موقوف!

دیروز یکشنبه 28 اردیبهشت صادق لاریجانی رئیس قوف قضاییه ایران در دیداری با رئیس دیوان عالی عراق مدحت محمود خواهان استرداد ساکنان لیبرتی از طرف دولت عراق شد. مدحت محمود روز شنبه 27 اردیبهشت به همراه هیئتی وارد تهران شده است. او در این دیدار چهار روزه قصد دارد با لاریجانی، روحانی، رفسنجانی و ظریف نیز دیدار کند. 

صادق لاریجانی در این دیدار با دست گذاشتن روی اینکه چهار قرارداد قضایی و استرداد مجرمین مراحل تصویب را طی کرده اند، درخواست همیشگی رژیم مبنی بر استرداد مجاهدین ساکن عراق را برای محاکمه تکرار کرد. در رابطه با این درخواست باید به سردمداران رژیم گفت : قبل از هر گونه اتهامی شما باید در قبال کشتارو شکنجه وحشیانه زندانیان مجاهد و مارکسیست در دهه شصت بخصوص در سال 67 و دستگیری و کشتار جوانانی چون سهراب، ندا، ستار، امیر، بهزاد، محسن، ترانه و زهرا کاظمی در سالهای بعد.......پاسخگو باشید و اگر قرار است محاکمه ای صورت گیرد قبل از هر کس، سردمداران رژیم جمهوری اسلامی باید در یک دادگاه بین المللی برای جنایاتی که در طی سی سال حکومت دینی بر ایران کرده اند محاکمه شوند. بفرمائید! ما در چنین دادگاهی برای دادرسی و شهادت دادن علیه شما منتظر خواهیم بود. پس توطئه و معامله بر سر جان ساکنان لیبرتی از طرف هر کسی موقوف!

قابل توجه است که هنوز مجاهدین هیچ موضع گیری در این رابطه انجام نداده اند! هیچ موضع گیری در قبال خروج سریع ساکنان لیبرتی از عراق نیز دردستور کار نیست! در سایتهای رسمی و غیررسمی مجاهدین از همه رنگ خبرهای دیگر هست : کشته شدن فرماندهان بشار اسد! فراخوان برای جان زندانی سیاسی در ایران! فراخوان برای نجات دختران نیجریه ای! عملیات پیروز رزمندگان سوری! بحران اوکراین! .. سخنان فلان شیخ عراقی!....گویا فقط جسدهای بخاک افتاده ساکنان لیبرتی ارزش خبری و های و هوی دارد! زندگانش اما! فراموش شدگانند! تو گویی مسئله جان ساکنان لیبرتی در هیاهوی تبلیغاتی مراسم سالانه مجاهدین به مناسبت دستگیری و آزادی چند روزه رئیس جمهور برگزیده! که البته به سوختن زنده زنده چندین نفر انجامید، گم شده است! آیا این سکوت به این معنا است که هر حادثه ای در این شرایط برای ساکنان لیبرتی رخ دهد بار دیگر تنور شوی سالانه را با انبوه سیاهی لشگر لهستانی، آفریقایی، عرب و هندو و ..... تعدادی هم ایرانی بیشتر و بیشتر داغ خواهد کرد! البته هیچ اعتراضی در آستانه و بعد از این نمایش سالانه جایز نیست . چون اگر قبل از نمایش اعتراضی شود... به تلاش برای جلوگیری از نمایش و اگر بعد از آن انجام شود به هراس از عظمت!! شوی سالانه با ارقام نجومی شرکت کنندگان آن! تعبیر خواهد شد. پس هیس!! نمایش سالانه در راه است! خاموش شوید. حتی اگر جان انسانها در عراق در خطر باشد! داستان دستگیری و آزادی که برای رئیس جمهور برگزیده و همراهان در یازده سال پیش رخ داد و از قرار برای مجاهدین در طی این مدت بسیار نان و آب دار بوده است! فعلا مهمتر است!! داستانی که البته باعث شد خانم رجوی از مخفیگاه خود در فرانسه بعد از خروج پنهانی از عراق زیر نور پروژکتورها بیرون بیاید! البته که چنین امکانی برای ساکنان بیمار و خسته کمپ لیبرتی بعد از دهها سال هنوز فراهم نشده است! چه باک که در این رابطه صدها جان خسته دیگر سر بر خاک بگذارند! سر آنها که از خطر رسته اند و در کشورهای امن با دسترسی به تمام امکانات مدرن دنیای آزاد به سر میبرند، به سلامت!

عاطفه اقبال - 19 می 2014

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203848730563920&set=a.1179427131075.27307.1390052760&type=1&theater





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر