این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

روزنامه لس آنجلس تایمز : مقاومت " رهبری مجاهدین خلق " برای خروج از عراق



روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داده است طرح آمریکا برای انتقال اعضای گروه مجاهدین خلق از عراق به دلیل مقاومت رهبران این گروه با موانع متعددی روبرو شده است. ...تلاش های دهه گذشته به هدف یافتن کشور جدیدی برای اقامت اعضای مجاهدین خلق، تنها چند روز پس از آغاز انتقال تعدادی از اعضای این سازمان به کشورهای اروپایی با موانع جدی روبرو شده است.
بنا به گزارش لس آنجلس تایمز، چهارده عضو سازمان مجاهدین خلق روز ۱۵ مه از حومه بغداد به آلبانی پرواز کردند. این اولین گروه از ۳۱۰۰ عضو مجاهدین خلق بوده اند که در طی سه دهه گذشته در اردوگاه اشرف در عراق اقامت داشته اند.
بث جونز، دستیار معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک روز چهارشنبه (۲۲ مه) به کنگره گفت با وجود خطراتی که جان اعضای مجاهدین خلق در عراق را تهدید می کند رهبری این سازمان برای خروج نیروهای خود از این کشور همکاری نمی کند. وی خطاب به اعضای کمیته فرعی امور خارجه کنگره گفت با وجودی که مقامات ایالات متحده برای متقاعد کردن رهبری این گروه برای همکاری در زمینه خروج (اعضای مجاهدین) نهایت تلاش خود را به کار برده اند اما «تعداد بسیار اندکی اجازه یافته اند تا از عراق خارج شوند».....
روزنامه لس آنجلس تایمز می نویسد با وجودی که رهبران مجاهدین خلق برای خروج از اردوگاه اشرف واقع در استان دیالی با مقامات عراق و سازمان ملل متحد توافق نامه امضا کردند اما به نظر می رسد رهبری این سازمان برای خروج اعضای خود از عراق تردید دارد. این روزنامه به نقل از دیپلمات ها گزارش می دهد ظاهراً رهبران مجاهدین ترجیح می دهند در عراق بمانند و به تلاش های خود برای سرنگونی دولت ایران ادامه دهند.
این روزنامه می افزاید «رهبری این گروه در پاریس ظاهراٌ به اعضای زیردست خود که تحت کنترل شدید و جدی آن ها فعالیت می کنند اجازه نمی دهد تا با سازمان ملل همکاری و در روند انتخاب اعضای گروه و اسکان مجدد آن ها در کشورهای دیگر به مقامات این سازمان کمک کنند».....
مقامات سازمان ملل و دولتمردان آمریکا معتقدند اعضای این گروه به دلیل مواضع خصومت آمیز چندین گروه عراقی در قبال این سازمان باید عراق را در اسرع وقت ترک کنند، آن ها همچنین می گویند صبر دولت عراق که مسئولیت محافظت از آن ها را به عهده دارد نیز لبریز شده است.
رهبران مجاهدین خلق می گویند ترجیح می دهند به جای این که تعداد اندکی از اعضای این گروه در کشورهای مختلف پراکنده شوند و به صورت گروه های کوچک اسکان بیابند، بیشتر اعضای آن به صورت یک گروه واحد در اروپا و یا ایالات متحده متمرکز باشند.
قرار است فقط حدود دویست تن از اعضای مجاهدین خلق در آلبانی اسکان بیابند. مقامات سازمان ملل و ایالات متحده می گویند به دلیل پیشینه فعالیت های یک گروه مسلح که پیش از این از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ در فهرست گروه های تروریستی ایالات متحده قرار داشت، هیچ کشوری همه آن ها را نخواهد پذیرفت.

کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث - 26 می 2013
منبع صدای آمریکا


کامنت ها در فیسبوک

12 commentaires
Commentaires
Ahmad Moghimi
بث جونز، دستیار معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک روز چهارشنبه (۲۲ مه) به کنگره گفت با وجود خطراتی که جان اعضای مجاهدین خلق در عراق را تهدید می کند رهبری این سازمان برای خروج نیروهای خود از این کشور همکاری نمی کند.
26 mai 2013, 00:55
J’aimeAfficher plus de réactions
3
Reza Azmoodeh merci atefeh jan az khabar resani , va motasef az inke sazeman mojahedin hamkari nemikonad .
26 mai 2013, 01:00
J’aimeAfficher plus de réactions
1
Atefeh Eghbal
براستی چند نفر دیگر باید قربانی شوند تا راه خروج از عراق گشوده شود؟
26 mai 2013, 01:02
J’aimeAfficher plus de réactions
6
Taraneh Raisi khob mage rahbari sazeman nemigoft ta esme sazeman az liste amrika dar nayad ina nemitonan ya nemikhan eragho tark konan? hala ke az list dar ovordaneshon ina nemikhan be vaadeye khodeshon amal konan? amrika ghol dad az list biron miare be sharti ke eragho tark konan ama Maryam rajavi inghadr poro hast ke be rahati zire taahod khodesh mizane
26 mai 2013, 12:50
J’aimeAfficher plus de réactions
Taraneh Raisi maryam rajavi mitarse ina az eragh kharej beshan chon efshagari ziadi ke mishe hich tedade havadarane rajaviha ham andake andak mishe
26 mai 2013, 12:52
J’aimeAfficher plus de réactions
Aria Irani · 3 amis en commun
این هم یک خبر جدید در دنباله این موضوع؛ سازمان مجاهدین خلق رسما برای لابی گری دولت و کنگره آمریکا ثبت نام کرد! http://www.ariairan.com/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7.../
26 mai 2013, 14:34
J’aimeAfficher plus de réactions
Supprimer l’aperçu
Efat Eghbal
عاطفه عزیز ،،سئوال کردی که چند نفر دیگر باید کشته شوند تا راه خروج از عراق باز شود ،،همه می دانند که تمامی تلاششان بر اینست که در عراق این جهنم آخوند ساخته بمانند ، و اگر غیر از این بود ،،اینهمه جیغ های ماورای بنفششان گوشهای هوادارانشان را کر نمی کرد ،،براستی اگر مایل بودند عراق را ترک کنند ،که از فرط ناعلاجی و نداشتن جواب به هوادارانشان سعی نمیکردند خبررسانی تو را در مورد آمدن 14 نفر به آلبانی به وزارت اطلاعات بچسبانند!! عکس هایی را که برای تو و آقای واحدی درست کرده اند را دیدم و خنده ام گرفت. حماقت تا کجا؟ آخر بیشتر از این عکس ها را رژیم جنایتکار برای مسعود و مریم درست کرده . انواع عکس ها و ویدئوهای مفتضح را... اینکارهای اینها با رژیم چه تفاوتی دارد؟ دقیقا کارهای آنها را تکرار میکنند و بعد خود را ضد رژیم معرفی میکنند!!! کارهایشان تاسف را برمی آنگیزد.
26 mai 2013, 22:16
J’aimeAfficher plus de réactions
7
Atefeh Eghbal
عفت جان متاسفانه این چنین است که میگویی. در پشت صحنه هم در حال انجام زد و بند با هر کس و ناکسی هستند و جان بیش از 3000 انسان را آنجا به گروگان گرفته اند.
26 mai 2013, 23:12
J’aimeAfficher plus de réactions
5
Omid Rahai · 25 amis en commun
خانم عفت گرامی؛ اگر "تمامی تلاششان بر اینست که در عراق این جهنم آخوند ساخته بمانند"، یعنی که دارند بر آنچه که آخوند ساخته و پرداخته است کمک و یاری میکنند. یعنی اینکه که همدست آخوند ها هستند!
خانم عاطفه عزیز؛ اگر خانم عفت درست میگویند!


پس خانم های عزیز چرا چشم فتنه یعنی خود رجوی را خطاب قرار نمیدهید؟ چرا صریح نمیگویید که عامل احتمالی کشته شدن برادرتان، خود رجوی است؟ چرا باید به مالکی و اصغر و اکبر گیر داد؟ آیا مالکی به زور در ایران است یا رجوی با حمایت امریکا در عراق؟ مگر وقتی با جمهوری اسلامی جنگ داریم، سر نظام، یعنی خامنه ای را هدف قرار نمیدهم؟ مگر با خامنه ای و خمینی بایست با من من، و یا پچ پچ صحبت کرد؟ آیا پچ پچ کردن و در گوشی حرف زدن مثل کار اصلاح طلب های رژیم نیست که با خامنه ای مدارا میکنند و به جای ان به اسراییل و امریکا فحش میدن (اشتباه نشود من موافق امریکا و اسراییل نیستم)؟!
نه برادر شهیدتان عارف هیچ ربطی به رجوی امروز و مجاهدین امروز دارد، و نه برادر اسیرتان عارف آزادانه و آگاهانه و از روی تصمیم خود در عراق است. شما این را به خوبی میدانید. پس چرا باید با دشمن مردم ایران و بهترین فرزندان ان با لکنت زبان صحبت کرد؟
با احترام
27 mai 2013, 19:42
J’aimeAfficher plus de réactions
Efat Eghbal
من فقط یک دشمن دارم و آن رژیم جنایتکار آخوندیست ،،و بس ،،که سر نگونی اش را آرزوست.
27 mai 2013, 23:09
J’aimeAfficher plus de réactions
6
Omid Rahai · 25 amis en commun
خانم عفت در رابطه با فرمایش اخیرتان آقای یغمایی در مطلب اخیر خود به مناسبت بی خبری از همسر سابق خود حرف خوبی زده است. ایشان میفرمایند؛ "...فراموش نفرمائید که روی دیگر سکه عشق همانا نیروی هولناک نفرتی است که من و ما نمیخواهیم در رابطه با شما به آن برسیم و می خواهیم در عین انکار شما و نه دشمنی در خطوط سیاسی و ایدئولوژیکتان از نظر انسانی دوست شما باشیم ولی بدینسان که اعرابی بجای کعبه رو به ترکستان دارد متاسفانه شاید گریزی نباشد."

خانم عزیز بگذار ببینیم که ۱ سال دیگر هم همین حرف امروزتان را میزنید یا خیر! در ۲۰ سال گذشته دیدگاه ما به رجوی و فرقه او تغییر نکرده. ولی دیدگاه شما عزیزان هر لحظه به ما نزدیک تر میشود. شب بلند و قلندر بیدار!
1 juin 2013, 15:11
J’aimeAfficher plus de réactions

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر