این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

اعمال زور برای تخلیه کمپ اشرف محکوم است


بنا به گزارش خبرگزاری عراقی براثا، دولت عراق تاکید کرد : " هشتاد عضو باقی مانده از اعضای مجاهدین باید کمپ اشرف را هرچه سریعتر و به هر شیوه ممکن ترک کنند." یک مقام دولتی در این رابطه گفت که دولت عراق هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق را از تصمیم خود مطلع ساخته که هر گونه اقدام لازم در جهت خروج اعضای مستقر در کمپ اشرف انجام خواهد داد.

لازم به توضیح است که چندی پیش دادگاه شهرستان خالص حکم تخلیه اشرف را صادر نمود که مورد اعتراض وکلای مجاهدین قرار گرفت. طبق آخرین اخبار صد نفر از اعضای مجاهدین بعد از انتقال آخرین گروه به کمپ لیبرتی برای معامله نهایی در رابطه با اموال مجاهدین در اشرف باقی مانده بودند که طبق این اطلاعیه از این صد نفر 20 نفر کاهش یافته است.


کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث، توجه مسئولین سازمان ملل متحد و مراجع حقوق بشری را به تهدیدات آشکار از طرف دولت عراق برای تخلیه کمپ اشرف جلب میکند. هر گونه اعمال زور برای بیرون کردن افراد مستقر در کمپ اشرف محکوم است. مسئله تخلیه کمپ اشرف باید زیر نظر سازمان ملل و وکلای دو طرف بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود. 


عاطفه اقبال - 30 ژوئیه 2013 
از طرف " کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث "



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر