این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

یکی دیگر از ساکنان سابق لیبرتی در تیرانا درگذشت



اصغر شریفی  یکی از اعضای قدیمی مجاهدین که در حمله موشکی 25 خرداد سال 92  به لیبرتی مجروح شده بود، امروز ظهر بعد از کمایی بیست و پنج روزه در یکی از بیمارستانهای تیرانا درگذشت. اصغر شریفی 65 ساله در سومین گروه انتقالی از کمپ لیبرتی به آلبانی در سال 2013 بود. ترکش هایی که در این حمله جنایتکارانه به جمهجمه او اصابت کرده بود عاقبت جان او را گرفت. او از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب محسوب میشد و از سال 1353 به مدت سه سال و نیم در زندان بسر برده بود. بعد از انقلاب نیز ریاست اداره بررسی و همکاری های مطبوعاتی وزارت ارشاد را در دولت بازرگان به عهده 
داشت. از اصغر شریفی دو فرزند یک پسر و یک دختر بجا مانده است.

کمپین ما با تسلیت به فرزندان و دیگر اعضای خانواده شریفی بار دیگر بر این نکته دست میگذارد که خروج  فوری از عراق تنها راه  نجات جان ساکنان لیبرتی است. در طی دو هفته گذشته دو بیمار دیگر یکی در لیبرتی و دیگری در آلبانی در گذشتند. مهین افضلی روز 13 ژانویه بر اثر ایست قلبی در لیبرتی چشم از جهان فرو بست. به فاصله یکروز میرزا آقا پاک نیت در آلبانی بر اثر سکته مغزی درگذشت. اینها هشدارهایی است که باید جدی گرفت و  با تمام امکانات برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی اقدام کرد. وگرنه تک تک ساکنان لیبرتی در معرض مرگ تدریجی قرار دارند.

عاطفه اقبال
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

10 بهمن 93 برابر با 30 ژانویه 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر