این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ شهریور ۹, یکشنبه

توافق احتمالی برای انتقال ۸۵۰ نفر از ساکنان لیبرتی تا پایان سال ۲۰۱۴




به نوشته روزنامه عربی الرای به نقل از منابع آگاه در وزارت خارجه عراق طبق قراردادی که بین عراق و کشورهای آمریکا، کانادا، آلبانی و رومانی صورت گرفته است، قرار است تعداد ۸۵۰ نفر از افراد مستقر در کمپ لیبرتی تا پایان سال ۲۰۱۴ به این کشورها انتقال پیدا کنند.

هنوز این خبر از طرف هیچ منبع دیگری تائید نشده است. ولی اگر درست باشد باید بزودی شاهد شکستن بن بست انتقال ساکنان لیبرتی باشیم.


انتشار خبر : 27 اوت 2014
منبع خبر :


عاطفه اقبال - 30 اوت 2014
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

من عناصر خلق سيتم إخراجهم من العراق العام الحالي 



بغداد – سياسة – الرأي –
كشفت مصادر مطلعة في وزارة الخارجية العراقية أن نحو 850 من عناصر منظمة خلق الإرهابية المتواجدين في معسكر ليبرتي ببغداد سيتم توطينهم في الولايات المتحدة الأمريكية وكندا والبانيا ورومانيا.

 وأوضحت المصادر أن اتفاقاً حصل بين العراق وتلك الدول على ان يتوزع عناصر هذه المنظمة الإرهابية التي سيتم نقلهم قبل نهاية العام الحالي 2014.
 
وقالت المصادر أن الحكومة العراقية وخصوصا وزارة الخارجية ورغم كل المشاكل التي يشهدها العراق إلا إنها تعمل مع دول العالم لإخراج عناصر منظمة خلق الإرهابية، مشيراً إلى أن بغداد تتطلع إلى نهاية وجود هذه الجماعة المجرمة على الأراضي العراقية.
 
وكانت زعيمة منظمة خلق الإرهابية مريم رجوي تعمل على إبقاء عناصر في العراق وتضع العراقيل أمام إخراجها من البلاد.
 
ويتواجد نحو ثلاثة آلاف وثماني مئة من عناصر منظمة خلق الإرهابية في معسكر ليبرتي تمهيداً لتوطينهم في بلد ثالث وفقاً للإتفاق الموقع بين الحكومة العراقية والأمم المتحدة. انتهى

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر