این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

به قطع آب و برق در کمپ لیبرتی اعتراض کنیم!




از دو هفته پیش ورود سوخت به کمپ لیبرتی با ممانعت ماموران عراقی مواجه شده است. به همین دلیل تمام وسایل برقی از جمله کولر که در گرمای نزدیک به 50 درجه عراق نیاز ضروری ساکنان میباشد از کار افتاده است. چندین نفر تا بحال بر اثر گرما دچار گرمازدگی شده اند. طبق اطلاعیه مجاهدین تماسهای ساکنان با سازمان ملل و سفارت آمریکا نیز نتیجه ای نداشته است. ساکنان لیبرتی در محاصره بسر میبرند. از ساعت ده صبح امروز سه شنبه 26 اوت پمپاژ آب در داخل لیبرتی بر اثر نبودن برق بطور کامل از کار افتاده است. محروم کردن زندانیان از آب و برق بعنوان حقوق اولیه انسانی آنها اقدامی جنایتکارانه است و باید از طرف سازمانهای حقوق بشری محکوم شود.

کمپین ما از سازمان ملل و تمامی ارگانهای حقوق بشری میخواهد که در رابطه با رساندن برق و آب به کمپ لیبرتی و شکستن محاصره بر علیه ساکنان لیبرتی بصورت فوری اقدام کنند.

با تاکید بر اینکه تنها راه حل نجات جان ساکنان لیبرتی انتقال فوری به کشور ثالث می باشد. از تمام دوستان میخواهیم که با سازمان ملل در ژنو، کمیساریای عالی پناهندگان، سفارت آمریکا در کشورهایشان و ارگانهای حقوق بشری دیگر در کشورهایشان تماس گرفته و با اعتراض به شرایط فعلی کمپ خواستار رساندن آب و برق به ساکنان لیبرتی و انتقال فوری آنها از کشور عراق گردند.

عاطفه اقبال - 26 اوت 2014 برابر با 4 شهریور 93
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

کپی به :
- آقای بانکی مون
- کمیساریای عالی پناهندگان
- خانم جین هال لوت مشاور ویژه دولت آمریکا در عراق

لینک منبع : http://www.hambastegimeli.com/home/مهمترين-خبرها/52050-فوري-قطع-آب-پمپاژ-به-ليبرتي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر