این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

محکومیت درخواست صادق لاریجانی برای استرداد مجاهدین ساکن لیبرتی توسط تعدادی از وکلای دادگستری



ما با محكوم كردن درخواست توطئه‌آميز صادق لاریجانی براى بازگرداندن پناهندگان ايرانى دست استمداد به سوى همه آزاديخواهان، هموطنان و همكاران در سراسر جهان دراز مى كنيم. فاجعه‌هاى جديدى در چشم‌انداز قرار دارند و پيشگيرى از آنها وظيفه مبرم و فورى همه ماست. 

وکلای دادگستری : محمد رضا روحانى- هوشنك عيسى بيگلو- عزيز ماملی- شهین هیرمن پور

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"محکومیت درخواست صادق لاریجانی برای استرداد مجاهدین ساکن لیبرتی توسط تعدادی از وکلا"
مردم شرافتمند وكلاى دادگسترى را تنها نگذاريد

آزاديخواهان، هموطنان، همكاران 

امروز صادق لاريجانى رئيس قوه قضائيه جمهورى اسلامى ايران در ديدار با رئيس شوراى عالى قضائى عراق، آقاى محمود مدحت خواست كه اعضاى سازمان مجاهدين خلق را به كشور ما برگردانند. تا آنهابه صورت عادلانه محاكمه شوند...

اين توطئه جديدى است براى تجاوز به حق حيات، حيثيت انسانى و آزاديهاى اساسى پناهندگان ايرانى كه به ويژه در چهار سال گذشته، دولت عراق با دست باز همواره آنان را آماج حملات جنايتكارانه خود قرار داده است. 

حمله و زيرگرفتن انسانهاى بى سلاح و سپر با وسيله نقليه زرهى، تيراندازى با مسلسل ضرب و جرح با چوب و چماق، شبيخون، شكار انسانها، بستن دستها و تير خلاص زدن به ٥٢ تن ربودن ٧ نفر از پناهندگان ... نمونه‌هائى است از رفتار دولت عراق. 

دولت آمريكا به موجب مقررات بين المللى و تعهدات قرار دادى عهده دار امنيت اين پناهندگان بود. با انتقال تعهدات خود به دولت عراق از اجراى وظائف خود شانه خالى كرد. 

امروز مسئولين حفظ امنيت پناهندگان ايرانى به اتهام كشتار آنان در دادگاه مادريد تحت پيگرد قرار دارند. 

اين پناهندگان با دخالت مستقيم دولت آمريكا و ملل متحد اجباراً به اردوگاه ليبرتى منتقل شدند.

بهانه تسريع در رسيدگى به پروندها و تسهيل كار كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد بود. به اين ترتيب پناهندگان ايرانى از مساكن و اموالشان محروم شدند در حالى كه امكانات و تأسيسات مناسب مسكونى، بهداشتى و درمانى در محل جديد وجود ندارد.

كميته بازداشتهاى خود سرانه ملل متحد اردوگاه ليبرتى را زندان مى شناسد.

انتخاب نام زندان براى اين محل سهل‌انگارى بى وجهى است. زندانبان مسئول حفظ جان و حقوق زندانيان است. غذا، آب، بهداشت و درمان آنان را تأمين مى‌كند. دولت عراق حتى لياقت و آمادگى قبول مسئوليت‌هاى متعارف و قانونى زندانيان را هم ندارد. 

به اين ترتيب طى مدت مسئوليت دولت عراق اردوگاه اشرف و ليبرتى تبديل به كشتارگاه هموطنان ما شده است. تا كنون بيش از صد تن را كشته‌اند و بيش از هزار تن معلول، مجروح و مصدوم به جاى گذاشته‌اند. 

ايرانيان و جامعه جهانى مفهوم «به صورت عادلانه محاكمه شوند» صادق لاريجانى را به خوبى در كشتار زندانيان سياسى تجربه كرده اند.

قريب ٦٠ بار محكوميت جمهورى اسلامى در نهادهاى حقوق بشرى ملل متحد، نشان دهنده ميزان توجه اين نظام به رعايت حقوق شهروندان ايرانى است.

ما با محكوم كردن درخواست توطئه‌آميز صادق لاریجانی براى بازگرداندن پناهندگان ايرانى دست استمداد به سوى همه آزاديخواهان، هموطنان و همكاران در سراسر جهان دراز مى كنيم. فاجعه‌هاى جديدى در چشم‌انداز قرار دارند و پيشگيرى از آنها وظيفه مبرم و فورى همه ماست. 

بكوشيم از هر طريق ممكن صداى اعتراض خود را به گوش جهانيان برسانيم. 

بخواهيم تا كميسارياى عالى ملل متحد در امور پناهندگان با توجه به سوابق كشتار اين پناهندگان به يارى فورى آنان بشتابد. 

تا هر پناهنده بتواند آزادانه كشور پناهنده پذيرى را بيابد و از دام خونين توطئه‌هاى بى‌رحمانه و اقامت طولانى‌تر در كشتارگاه خطر خیز ليبرتى رها شود. 

ما به ويژه از همكاران خود خانم شيرين عبادى، آقاى دكتر هدايت متین دفترى و دكتر عبدالكريم لاهيجى مى‌خواهيم كه با توجه به تجربيات، امكانات و ارتباط‌هاى خود براى نجات جان هموطنان ستمديده و پناهنده خود آستين همت بالا زنند. 

محمد رضا روحانى- وكيل پايه يك دادگسترى 

هوشنك عيسى بيگلو وكيل پايه يك دادگسترى 

عزيز ماملى وكيل پايه يك دادگسترى 

شهين هيرمن بور وكيل پايه يك دادگسترى و عضو كانون وكلاى دادگسترى پاريس 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر