این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

بحران لیبرتی - وخیم بودن حال مجروحین حمله موشکی به کمپ لیبرتی



سه نفر از مجروحان حمله موشکی روز پنجشنبه 5 دی ماه به کمپ لیبرتی بنا به اطلاعیه مجاهدین در وضعیت وخیمی بسر می برند و نیاز به اقدامات فوری پزشکی دارند. 
1- حسین محمدی که از قسمت شکم و پا مورد اصابت ترکش قرار گرفته است و با وجود چند عمل جراحی وضعیتش همچنان بحرانی است. پدر حسین محمدی جزو کسانی است که در جریان قتل عام سال 67 در ایران اعدام شدند.
2- خسرو رضایی که چشم او در جریان این حمله آسیب دیده است. با وجود انجام عمل جراحی چشم در معرض نابنیایی قرار دارد.
3- یحیی زیارتی در اثر انفجار دچار سکته قلبی شده و در سی سی یو به سر میبرد. 
بنا بر همین اطلاعیه یکی از مجروحین بنام پری رضا زاده نیز در اثر اصابت ترکش انگشت های دستش قطع شده است. مجاهدین در این اطلاعیه کمیساریای عالی پناهندگان و کشورهای اروپایی را به انتقال فوری این سه مجروح به اروپا برای پیگیری پزشکی فرا خوانده و متعهد به پرداخت تمامی هزینه های انتقال و معالجات آنها شده اند.
کمپین ما ضمن حمایت از این درخواست حقوق بشری، از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان، انتقال هر چه سریعتر این مجروحین، و در مرحله بعدی انتقال فوری تمام بیماران ساکن لیبرتی به کشور ثالث برای اقدامات پزشکی را درخواست میکند.
کمپین ما بار دیگر به انتقال هر چه سریعتر تمامی ساکنان لیبرتی به کشور ثالث بعنوان تنها راه حل برای نجات جان آنها تاکید میکند. جان ساکنان لیبرتی در عراق در معرض خطر جدی قرار دارد.

عاطفه اقبال - 30 دسامبر 2013
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

رونوشت به :
- دبیرکل سازمان ملل متحد
- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل
Commentaires
Atefeh Eghbal
آقای ترشیزی عزیز، این کامنت، اساسا خلاف سئوال بالا نیست. ما تا بحال از هر کاری که مجاهدین در رابطه با انتقال انجام داده اند حمایت کرده ایم. ولی بله چنین تقاضایی از طرف مجاهدین بسیار کم مطرح شده است اگر نخواهم بگویم که اساسا تا بحال به این روشنی و تیزی مطرح نشده است. این تقاضا همیشه تقاضای کمپین بوده است و خوشحالم که اینبار مجاهدین نیز در اطلاعیه شان آنرا مطرح کرده اند. و ما از آن بغایت استقبال میکنیم.
Gérer
4 ansModifié
Glenn Torshizi
خانم اقبال عزیز شما زحمت زیاد کشیده و این کمپین را راه اندازی کردید برای کمک به انتقال مجاهدین و طبعا انتظار دارید که دیگران به شما کمک کنند. حال با یک کامنت اشتباه و یا خدای ناکرده مغرضانه به سرعت مشروعیت خود را از دست می دهید و از هدف خود دور می شوید.
Gérer
4 ans
Abbas Maktab · Ami(e) avec Mehdi Falahati et 1 autre personne
خانم اقبال بنظرم شما اول مشکلتان بابرادرتان حل کنید بعد به فکر دیگران باشید شما برادرخودتان قبولتان نداردبنابراین حتمن یک جای کارتان لنگ میزند
Gérer
4 ans
Atefeh Eghbal
آقای ترشیزی عزیز، حرف شما را قبول دارم. دوستان به یاری هم این کمپین را با زحمت زیاد راه اندازی کرده اند. و نباید با یک کامنت اشتباه آنرا خراب کرد. اما من کامنت اشتباهی در اینجا نمی بینم. حرف درستی است که از آن متاسفانه عده ای آگاهانه می خواهند نتیجه منفی بگیرند و بگویند چون کمپین از انتقال فوری ساکنان لیبرتی فراخوان می دهد پس با رژیم همکاری میکند!! در حالی که می بینیم که رژیم خواهان کشتار و یا بازگرداندن ساکنان لیبرتی به ایران و زندان است و اساسا خواستار انتقال آنها در کمال سلامت و امنیت به کشور ثالث نیست. با درود بر شما
Gérer
4 ans
Atefeh Eghbal
اقای عباس مکتبی! برای من عجیب است که شما به مانند مجاهدین سعی بر این دارید که یک مشکل حاد سیاسی و انسانی را مشکل خانوادگی جلوه دهید! افکار و عقاید مختلف سیاسی یا ایدئولوژیکی داشتن در اکثر خانواده ها در تمام نقاط جهان امری بغایت طبیعی است. و اگر به شیوه فئودالی عمل نشود و نخواهند که مثلا یک کسی که به لحاظ سنی در خانواده بزرگتر است به دیگر اعضای خانواده حکم براند و عقاید دیگران را به نفع عقاید خودش سرکوب کند. معمولا عقاید مختلف در خانواده یک رشد اجتماعی را نشان میدهد. در یک اجتماع سالم افراد با عقاید مختلف و احترام به هم زندگی مسالمت آمیز دارند. خانواده نیز نمونه یک اجتماع کوچک است. در خانواده ما نیز به یمن وجود مادر و پدرم همیشه دمکراسی و آزادی بیان حاکم بوده و هر کس به عقیده دیگران احترام گذاشته و هیچ کس زیر بار زور کس دیگری نرفته. برای همین من هیچ اصراری ندارم که مشکل و بحران سیاسی فعلی که در رابطه با مجاهدین وجود دارد را، آنطور که آنها می خواهند خانوادگی کنم. همانطور که شما بدرستی می گوئید حتما یک جای کار لنگ می زند ولی این لنگ زدن را نزد آن رجل های سیاسی بسیار شریف! در مکانی بنام اور پیدا کنید که بنام اختلاف عقیده! سعی در بهم زدن کانون خانوادگی دیگران دارند و زمانی با افتخار مسئولینش اعلام میکردند که رفتیم فلان تعداد خانواده را بنام انقلاب ایدئولوژیک در فلان کشور بهم زدیم و آمدیم و هر چه این آمار بهم خوردن خانواده ها بالا میرفت رده تشکیلاتی این مسئولین نیز به همان شکل بالاتر و بالاتر می رفت. شما نیز اگر یک کم کمتر مکتبی باشید به نفع خودتان می باشد. مسائل را باید با دید بازتری نگریست.
Gérer
4 ansModifié
دریای آرزو
دریای آرزو Aghay mktabi in abi ke shoma say darid az an mahi begirid khordn ndareh,,,,, masmometan mikond.
Gérer
4 ans
Abbas Maktab · Ami(e) avec Mehdi Falahati et 1 autre personne
خانم اقبال سلام.1-خسن نیست حسن است- مکتبی نیست مکتب است- بنظرم شمامشکل دید!!! داریداین همان جایی است که گفتم لنگ میزند به پزشک معتمد!!مراجعه کنید تا وسعت دیدت!!بیشتربشود2-خانم محترم چرابه صحرای کربلا میزنی .چه کسی اختلاف شما بابرادرتان راخانوادگی کرده است مگرشمابرسرارث ومیراث موروثتان {اگرزندهاند سلامت باشندوگرنه خدایشان بیامرزاد}مشکل دارید .حتی اختلاف سیاسی هم ندارید برادر شما به شما میگوید خیرت به مانمی رسدشرمرسان !ایابهتر نیست بجای هدر دادن وقتتان بابرادرتان دیالوگی باز ایجاد کنید تامن مکتبی!!!!!بقول شمامسائل رابازتر بنگرم3-گفته ای شما نیز اگر یک کم کمتر مکتبی !!!باشید به نفع خودتان می باشد.چشم .اماواقعن توبه انچه مینمایی هستی؟ایا پذیرفتنی است یک نفر الله بختکی خود راوکیل وقیم عده ای عاقل وبالغ که راهی به غلت یادرست انتخاب نموده اندبداند؟ترفه اینکه موکلین پشیزی ارزش برای این وکیل خودخوانده قایل نیستند.عزیز! بهترین راه گفتگوست .چه بهتر که این گفتگوو بین خواهر وبرادری باشد که سردو گرم روزگار چشیده اند.3-برای اولین بار شمارادربی بی سی دیدم باید عرض کنم بی بی سی این حرام زاده لعنتی محض رضای خدا موش نمی گیرد.حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند4-به ارزووسیمین جانت بگوتمام ماهی های عالم با اب وهوای مطبوعش برای شما.باورکنید تحمل دعوای دوحیوان هم ندارم چه برسدبه جدال خواهروبرادری که جبرروزگارانهارامجبوربه سکنا دردیار غربت نموده است من سرمای جانسوز وطن رابه امید صبح روشن رهایی به انتظار می نشینم
Gérer
4 ans
جهان سوسیالیست
جناب مکتب ! پس شما چرا خود ت را وارد "دعوای خواهر وبرادری "میکنی . هرچند مشخص است که دعوای خواهر وبرادری نیست بلکه یک سازمان وارد کار شده است واز این قضیه خواهر وبرادری استفاده میخواهد بنماید وگرنه خانم اقبال که این کمپین را برای برادرش نگذاشته است بلکه برای کل آنها گذشته است . بعد هم شما چرا بجای اصل مطلب وارد جاده خاکی میشوید وبحث را شخصی میکنید بحث که شخصی نیست . یک سازمانی مدعی "آلترناتیوی "است و در این راه است که او را مورد سنجش ، انتقاد و رفتارش را مورد تحلیل قرار میدهند.و بعلاوه مسئولیت انسانی که خواهر وبرادری ندارد. اینکه این افراد عاقل وبالغ هستند شکی نیست ولی کسانی که تجربه با این سازمان داشته اند بخوبی میدانند که این سازمان در واقع افراد را در یک جو خاصی قرار میدهد که نفر درواقع آزاد نیست مثل سکت ها یی که در خود هستند . در یک سکت افراد به ظاهر خود انتخاب کرده اند و افراد "عاقل وبالغ"هستند ولی دولتها هزینه میکنند تا این افراد "بالغ و عاقل "را کمک کنند که از این سکت ها خارج شوند و نمیگویند هم که این افردا "عاقل وبالغ "میباشند وبه ماربطی ندارد. بعلاوه خانم عاطفه اقبال با توجه به وابستگی چندین ساله شان از زندان تا خارج کشور و عراق احساس مسئولیت انسانی میکنند و شناخت کامل ا ز روابط داخلی این سازمان دارند و میدانند که این سازمان با اعضای خود چگونه تنظیم میکند و در همین رابطه است که وابستگان سابق به این سازمان دقیقا پیشقراولان این فراخوان بوده اند که بدرستی در ماندن درعراق در شرایط فعلی جز قربانی کردن این افراد را نمیبینند. خانم اقبال و دیگر دوستان ایشان دقیقا تنها از نظر انسانی وارد این کمپین شده اند و بعلاوه جریانی که مدعی آلترناتیوی دارد باید بپذیرد که دیگران نظر دیگری دارندو نسبت به کسانی که بنام "مبارزه با رژیم " قربانی برای هیچ میشوند احساس مسئولیت انسانی دارند بعلاوه ترس سازمان مجاهدین ا زیک کمپین چقدر میتواند باشد که با یک حمله همه جانبه با فحاشی ، برادر خانم اقبال را به میدان آ وردن در جهت سرکوب این کمپین است . مگر رجوی نمیخواهد که این افراد سالم به یک کشور خارج برسند ؟مگر رجوی خواستار سلامت این افراد نیست ؟خوب انتقال فوری مگر میتواند در تضاد بااین خواسته باشد؟ ولی رجوی ریگ های دیگری به کفش دار دو ابدا واصلا جان این افراد برایش مهم نیست بلکه میخواهد که این افراد را در خط شکست خورده خود به کار بگیرد و وحشت دارد که این افراد پایشان به خارج باز بشود و زبان باز کنند مانند دیگران که اکنون در سایت پژواک به افشاگری میپردازند . امثال مکتب هم بحث را میخواهند به جاد ه خاکی ببرند وگرنه باید بگویند که در راستای سرنگونی ماندن این افراد درعراق با چه مکانیزمی موثر است ؟ و اگر رجوی نگران سلامت این افراد است کمپین خانم اقبال که خواستار انتقال فوری انها به یک جای امن در یک کشور ثالث است مشگلش کجاست ؟ولی این روش چماقداران مجاهدین است که بجای جواب این سوالات بحث را شخصی میکنند و با چماقداری سعی میکنند که سرکوب کنند. این روش دیگر موثر نیست و میبنید که مخالفان و منتقدین مجاهدین روز بروز بیشتر میشوند و در بین اپوزیسیون ایرانی حتی دیگر کسی به درستی از مجاهدین حمایت نمیکند
Gérer
4 ans


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر