این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه




پارلمان اروپا دیروز پنجشنبه 10 اکتبر 2013 قطعنامه ای در مورد خشونت در عراق به تصویب رساند که در بخشی از آن "حمله به کمپ اشرف در اول سپتامبر 2013 توسط نیروهای عراقی را شدیدا محکوم کرد". همچنین با اشاره به کشته شدن 52 پناهنده ایرانی در کمپ اشرف و ربوده شدن 7 تن از ساکنان برای آزادی گروگانها فراخوان داده و حمایت خود از تلاش هیئت ملل متحد در جهت انتقال 3000 تن از ساکنان به کشور خارج کشور را اعلام کرد. این قطعنامه توسط تمام گروه های سیاسی در پارلمان اروپا امضا شده است.
اینگونه محکوم کردنها توسط پارلمان اروپا و یا هر سازمان دیگری بسیار خوب و قابل توجه است. ولی تا زمانی که اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دیگر سازمانهایی که توان عملی مشخص برای حل مشکلات ساکنان لیبرتی در عراق را دارند وارد عمل جدی نشده و شرایط واقعی آزادی 7 گروگان و انتقال سریع تمامی ساکنان لیبرتی به کشور ثالث و امن را در کوتاه مدت فراهم و اجرا نکنند. فقط یک قطعنامه بیشتر در میان انبوه قطعنامه های دیگر خواهد بود و هیچ تضمینی برای نجات جان ساکنان لیبرتی به همراه نخواهد داشت. سازمان ملل، اتحادیه اروپا، کمیساریای عالی پناهندگان باید برای کشورهای عضو در جهت پذیرش ساکنان لیبرتی سهمیه تعیین کنند و آنرا به مثابه یک دستورالعمل با زمانبندی محدود به اجرا بگذارند. وگرنه تمامی این قطعنامه ها قادر به تامین امنیت و نجات جان ساکنان لیبرتی در عراق نخواهد شد. چنین قطعنامه هایی فقط تداعی بی عملی اینگونه سازمان ها و تهیه خوراک تبلیغاتی برای کسانی است که میخواهند اینگونه قطعنامه ها را به مثابه یک پیروزی در جهت تثبیت بیشتر اعتصاب غذا و رو به مرگ رفتن ساکنان لیبرتی در بوق و کرنا کنند و آنها را در صندلی اعتصابشان تا مرگ به صلیب بکشند.
عاطفه اقبال - 11 اکتبر 2013
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

- رونوشت به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

۱ نظر:

  1. قصد مجاهدین از این اعتصاب غذا روشن نیست. کی تا بحال با اعتصاب غذا به جایی رسیده اند و جواب گرفته اند. فقط این طفلک ها کشته می شوند. دلم برایشان می سوزد که در عراق گرفتار آمده اند. ایرج کرباسی - تهران

    پاسخحذف