این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ فروردین ۲۹, پنجشنبه

جان کری : کشورهای زیادی تا کنون درخواست پذیرش ساکنان لیبرتی را رد کرده اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا، دیروز 17 آوریل، در جمع قانون‌گذاران آمریکایی از پیشرفت کند اسکان مجاهدین در کشور ثالث ابراز نارضایتی کرد و گفت که درخواست پذیرش مجاهدین ساکن عراق با کشورهای زیادی تا کنون در میان گذاشته شده و از طرف کشورهای زیادی این درخواست رد شده است. او همچنین اشاره کرد : ما با آلبانی بر سر پذیرفتن 210 نفر به توافق رسیدیم اما ساکنان کمپ از رفتن خودداری کردند. این در حالی است که شاهین قبادی سخنگوی مجاهدین این سخنان را تکذیب کرده و می گوید که دو لیست از نامهای افراد را برای انتقال در اختیار سازمان ملل و کمیساریا قرار داده و حاضر به تقبل تمام هزینه های انتقال هم شده است ولی با این حال هنوز این انتقال صورت نگرفته است. مجاهدین در اطلاعیه ای چند روز پیش در پاسخ به مارتین کوبلر تاکید کرده بودند که نفرات برای انتقال به آلبانی از روز اول فروردنی آماده هستند ولی معلوم نیست به چه دلیل این انتقال صورت نگرفته است.

این تفاوت و تناقض فاحش در سخنان جان کری، کوبلر و مجاهدین مشخص نیست از کجا ناشی میشود و چگونه می توان آنرا توضیح داد. یک طرف می گوید که ساکنان کاملا آماده انتقال هستند. طرف دیگر می گوید که آنها از انتقال امتناع می ورزند!!

جان کری همچنین در این کنفرانس به دست داشتن رژیم جمهوری اسلامی در حمله 21 بهمن ماه به کمپ لیبرتی اشاره کرد و گفت که بشدت از امکان وقوع یک حمله دیگر نگران می باشد. او خاطرنشان کرد که در رابطه با وضعیت امنیتی کمپ لیبرتی با مالکی گفتگو کرده است.

عاطفه اقبال - 18 آوریل 2013



۱ نظر:

  1. سلام
    فکر کنم سازمان لیست افرادی که خودشان میخواهند از لیبرتی بروند آماده کرده اند و لیست افرادی که یونامی برای خروج داده را زیر بارش نمی روند .و بنطر می اید سازمان از این طریق میخواهد افراد قابل اعتمادکه بعداز خروجشان همچنان وفادار به سازمان هستند و مشکلی پیش نمی اورند را از لیبرتی خارج کند.مشکل اینجاست.

    پاسخحذف