این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

حمایت کاترین اشتون ازپیشنهاد دولت آلبانی برای پذیرش ساکنان لیبرتی


حمایت کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا از پیشنهاد دولت آلبانی برای پذیرش ساکنان لیبرتی : "من از تصمیم دولت آلبانی برای پذیرفتن 210 تن از ساکنان سابق کمپ اشرف که اکنون بصورت موقت به کمپ لیبرتی انتقال یافته اند، استقبال می کنم. من این...
مسئله را از نزدیک دنبال کرده و از فعالیت های دفتر سازمان ملل متحد در عراق و بطور خاص آقای مارتین کوبلر برای بدست آوردن راه حلی صلح آمیز و قابل دوام در این مسئله انسانی بصورت کامل حمایت می کنم. تنها راه حل در این خصوص انتقال و استقرار در خارج از عراق است.
حمله نهم فوریه به کمپ لیبرتی به همه ما یادآوری کرد که تمام تلاشها باید بدون تلف کردن وقت در جهت سرعت بخشیدن در پروسه انتقال به کشورهای ثالت متمرکز شود.

بنابراین من از رهبران مجاهدین و ساکنین کمپ لیبرتی میخواهم تا با پاسخ مثبت به پیشنهاد دولت آلبانی بصورت کامل با سازمان ملل همکاری کنند و این شامل آغاز مجدد مصاحبه های آنها با کمیساریای عالی پناهندگی نیز میگردد. میدانم که این پاسخ قطعی برای مشکلاتی که ساکنین کمپ با آن مواجه هستند نیست ولی مطمئنم که این اولین قدم در این راستا است و بنابراین در خور حمایت همه ما میباشد. من همچنین از دولت عراق میخواهم تا حفاظت و امنیت ساکنان کمپ های اشرف و لیبرتی را بر طبق توافق امضا شده ی 25 دسامبر بین این عراق و سازمان ملل متحد را تضمین کند.
عاطفه اقبال - 25 مارس 2013
لینک به اصل بیانیه به زبان انگلیسی
http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/EN/foraff/136360.pdf
Afficher la


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر