این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

آیا خبر این دستگیری حقیقت دارد؟



بنا به گفته " سعید منتظر المهدی"سخنگوی ناجا، یکی از عوامل بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی که از اعضای مجاهدین میباشد، در کشور آلبانی دستگیر شده و قرار است به ایران تحویل داده شود. بنا به همین اطلاعیه اینکار به کمک پلیس بین المللی صورت گرفته است. مجاهدین هنوز اطلاعیه ای در مورد تکذیب یا تائید این دستگیری نداده اند.

کمپین ما، هر گونه دستگیری و استرداد ساکنان لیبرتی را  با هر بهانه ای، چه در کشور عراق و چه در کشور آلبانی و  دیگر کشورهایی که منتقل شده اند را با قاطعیت محکوم میکند و خواستار اطلاع رسانی در رابطه با این خبر می باشد.

عاطفه اقبال -  25 اردیبهشت 95 برابر با 14 می 2016
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث




بعد از تحریر:

رسانه های رژیم جمهوری اسلامی ساعتی بعد از انتشار خبر دستگیری یکی از اعضای مجاهدین در آلبانی در رابطه با انفجار دفتر حزب، خبر دیگری به نقل از اطرافیان احمدی نژاد منتشر کردند مبنی بر اینکه نفر دستگیر شده " مسعود کشمیری" است که در روزنامه های آنزمان بعنوان عامل انفجار اعلام شده بود.

امروز صبح سایت حکومتی تسنیم دوباره از قول سخنگوی ناجا نوشت : "  منتظرالمهدی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری که اخیرا در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به استناد اعلان قرمز (red wanted) صادر شده از سوی اینترپل، دستگیر شد."

بدنبال خبر خبرگزاری تسنیم بلافاصله یک مطلب مفصل در سایتی بنام " فردا" در رابطه با دستگیری اعلام شده در آلبانی درج شد  و در آن بصورت حدسی از " زهره عطریان فر" بعنوان فرد دستگیر شده نام برده شد. این سایت  در انتهای مطلب می نویسد : " زهره عطریانفر (خواهر محمد عطریان فر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی) از اعضای ارشد سازمان منافقین است که هم اکنون تشکیلات نظامی این سازمان را رهبری می کند. جواد قدیری شوهر اول زهره عطریانفر بوده است. قدیری که از اعضای باند خسرو تهرانی و کشمیری بوده، در ابتدای انقلاب از سوی سازمان مجاهدین مامور نفوذ در نهاد های امنیتی می شود و در ترور مقام معظم رهبری در 6 تیر سال 1360 دست داشته‌است. به هر حال باید تا روزهای آینده و روشن شدن ابعاد این ماجرا و اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول منتظر ماند تا مشخص شود بلاخره معمای انفجار ۸ شهریور نخست وزیری حل خواهد شد یا نه! "

همانطور که مشخص است، فعلا رسانه های رژیم در شایعه پراکنی در رابطه با این خبر فعال شده اند. مجاهدین نیز تا بحال این خبر را تکذیب یا تائید نکرده اند. باید منتظر خبرهای بعدی در این رابطه ماند تا بتوان اهداف پنهان شده پشت این خبر را بیشتر بازشکافی کرد. اما آنچه مسلم است حضور فعال ماموران رژیم در آلبانی برای شناسایی و دستگیری اعضای منتقل شده مجاهدین به بهانه های مختلف میباشد. و رژیم از اعلام و شایعه پراکنی حول این خبر اهداف مشخصی را دنبال میکند. به همین دلیل باید در رابطه با این خبرها بسیار هوشیارانه عمل کرد. و هر گونه دستگیری پناهندگانی که از جهنم عراق بیرون آمده اند را بشدت محکوم کرد. ساکنان لیبرتی در عراق و یا  در  آلبانی و یا  در هر کشور دیگری که به آن منتقل شده اند دارای استاتوی “اشخاص حفاظت شده” تحت کنوانسیون چهارم ژنو و پناهجو هستند.

کمپین ما بار دیگر هر گونه دستگیری و استرداد احتمالی ساکنان لیبرتی را چه در عراق و چه در آلبانی و کشورهای دیگر محکوم کرده و خواهان روشنگری و تضمین مقامات مسئول در این زمینه می باشد. مجاهدین در جهت خنثی کردن خطر بند و بست های پشت پرده  باید در این رابطه به افکار عمومی اطلاع رسانی کرده و به صراحت موضع گیری کنند.

سکوت فقط به پراکندن فضای رعب و هراس در میان خانواده ها  توسط شایعات مختلف و بهره برداری از آن توسط رژیم خواهد انجامید.

عاطفه اقبال - 15 می 2016

از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر