این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

وضعیت هفت ناپدید شده در اشرف؟



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از دولت عراق خواست تا وضعیت هفت نفر ناپدید شده در حمله اول سپتامبر به کمپ اشرف را مشخص کند. بنا به این گزارش، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از نبودن هیچگونه اطلاعاتی در مورد این ناپدیدشدگان ابراز نگرانی کرده اند. 
در همین رابطه کمپین ما از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل می خواهد که تحقیقات در رابطه با قتل عام وحشیانه 52 نفر از ساکنان کمپ اشرف را بصورت مستقل از دولت عراق بعهده بگیرد و برای آزادی هفت نفری که ربوده شده اند اقدام جدی به عمل آورد. لازم به یادآوری است که طبق کنوانسیون 4 ژنو این هفت نفر باید به مانند تمامی ساکنان لیبرتی از حفاظت بین المللی برخوردار باشند و از نظر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پناهجو محسوب میشوند.
عاطفه اقبال - 9 دسامبر 2013
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث
رونوشت به :
-کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو 
-دفتر دبیرکل سازمان ملل
منبع خبر : سایت رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر