این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

گزارش معاون وزیر امور خارجه انگلیس از کمپ لیبرتی


توبیاس الوود معاون وزیر امور خارجه انگلستان در پاسخ به یک سئوال در رابطه با وضعیت ساکنان لیبرتی در یک جلسه  پارلمان انگلیس گفت : ما همچنان وضعیت ساکنان کمپ لیبرتی را دنبال میکنیم. سفارت ما در بغداد بصورت مرتب با دولت عراق در این رابطه در تماس است و ما از فراخوان های سازمان ملل در رابطه با حفاظت بیشتر از ساکنان حمایت کرده و  با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جهت انتقال تمامی ساکنان لیبرتی به کشور ثالث و امن همکاری می کنیم.
در همین رابطه بازرسان هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق  بصورت مرتب از کمپ لیبرتی دیدار میکنند و گزارشات روزانه  در رابطه با وضعیت روزانه آنها منتشر میکنند. این ارزیابی ها نشان میدهد که سیستم ارائه امکانات اولیه زندگی مثل آب، برق و غذا همچنان مثل قبل از نورم های پایه ای حقوق بشری بالاتر است. آنها اعلام کردند که برگرداندن دوباره سنگرهای حفاظتی و نصب دیوارهای بتونی اضافه نیز برای افزایش امنیت ساکنان لیبرتی به انجام رسیده است. مقامات دولت عراق گزارش کردند که مواد سوختی و کامیون های غذا و  وسایل مورد نیاز ورودشان به کمپ لیبرتی ادامه دارد.  جا به جایی ساکنان به بیمارستان مثل سابق ادامه دارد و کلینیک همچنان فعال است. نمایندگان ساکنان کمپ لیبرتی این گزارش را تائید کردند.
ترجمه : عاطفه اقبال – 5 ژوئن 2016
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر