این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

هشدار شیوع بیماری وبا در عراق



بنا به اطلاعیه سازمان ملل بیماری وبا در عراق بر اثر آلودگی آب شیوع پیدا کرده است. بنا بر همین اطلاعیه در یکماه گذشته بیش از 1600 مورد ابتلا به وبا در عراق عمدتا در منطقه کردستان عراق وجود داشته.  اولین مورد این بیماری در ماه گذشته در غرب بغداد شناسایی شده است. سازمان ملل میگوید، منابع اصلی آب در عراق به علت خرابی دستگاههای آن آلوده میباشند و کلر برای رفع آلودگی وجود ندارد.

لازم به توضیح است که وبا یکی از بیماری های واگیردار قدیمی است که در کشورهای پیشرفته ریشه کن شده و فقط در کشورهای عقب مانده و جنگ زده به علت آلودگی، مجددا شیوع می یابد.  وبا بیماری روده است که با اسهال ناگهانی و آبکی شروع شده و بسرعت موجب از دست دادن آب بدن می گردد و در صورت عدم درمان بموقع، منجر به مرگ میشود.
کمپین ما در این رابطه نسبت به سلامتی ساکنان لیبرتی در بغداد هشدار میدهد. طولانی شدن اقامت ساکنان لیبرتی در عراق جنگ زده و ویران شده سلامتی آنها را به خطر انداخته است. تا کنون غیر از کسانی که بر اثر حملات موشکی و درگیری ها کشته و زخمی شده اند، نزدیک به 27 نفر نیز بر اثر بیماری از پا در آمده  و تعداد زیادی بیمار و مجروح در کمپ لیبرتی وجود دارد که در انتظار درمان فوری بسر میبرند. شیوع بیماری وبا در عراق برای خانواده هایی که عزیزانشان در کمپ لیبرتی بسر می برند بسیار نگران کننده است. با توجه به شرایطی که ساکنان لیبرتی در طی سالها با آن روبرو بوده اند و کمبود امکانات در کمپ که توسط حکومت عراق و رژیم ایران بر آنها اعمال می شود. ساکنان لیبرتی در معرض ابتلا به بیماری های خطرناکی که در عراق به علت ویرانی بعد از جنگ، شیوع پیدا میکند؛ قرار دارند. تنها راه نجات آنها انتقال  هر چه سریعتر از عراق به یک کشور امن می باشد. وکلای مجاهدین تا بحال هیچ بیلانی از تلاشهای خود در این زمینه ارائه نداده اند. خانم رجوی در آخرین کنفرانس در پاریس فقط و فقط به حفاظت مجاهدین و جلوگیری از آمدن چند *خانواده برای دیدار فرزندانشان مقابل درب لیبرتی پرداخت و در حالیکه جان ساکنان لیبرتی در عراق در خطر دائمی قرار دارد بجای پرداختن به این مهم، درخواست فروش اموال مجاهدین در کمپ اشرف را روی میز گذاشت  و بنا به روال همیشگی کلمه ای در مورد ضرورت انتقال فوری ساکنان لیبرتی برای نجات جانشان مطرح نکرد. براستی آیا اموال بجا مانده در کمپ اشرف - هر چقدر قیمتشان باشد - از جان ساکنان لیبرتی که اکثرا بیمار و مجروع هستند مهمتر است!؟  آیا باز قرار است ساکنان لیبرتی بعنوان " حافظان اموال اشرف " ! به نوع دیگری قتل عام شوند!؟ اگر غیر از این است چرا در این کنفرانس ها مسئله انتقال سریع ساکنان لیبرتی و در خطر بودن جانشان در عراق مطرح نمیشود!؟ مجاهدین در این کنفرانس بدرستی اعدام زندانیان توسط رژیم جنایتکار حاکم بر ایران را محکوم کردند. اما هیچ اشاره ای به مرگ  تدریجی  ساکنان لیبرتی در کمپ نکردند! در حالیکه کشته شدن و درگذشت تدریجی ساکنان لیبرتی در عراق نیز نوعی اعدام خاموش محسوب میشود. رژیم جمهوری اسلامی از ابتدا خواهان از بین بردن ساکنان لیبرتی بوده است ولی اگر مجاهدین در قبال جان اعضای خودشان احساس مسئولیت میکنند باید برای نجات جان آنها با تمام امکانات مالی، ارتباطی، تبلیغاتی و ..... هر چه سریعتر اقدام کنند و اگر مانعی در راه این انتقال وجود دارد با اطلاع رسانی به افکار عمومی آنرا افشا کرده و با بسیج همه جانبه حقوق بشری و انسانی درخواست انتقال را به یک درخواست همگانی تبدیل کنند.

این هشدارها را جدی بگیرید. جان ساکنان لیبرتی در عراق در خطر است. وگرنه فردا در مقابل هر گونه فاجعه ای که برای آنها اتفاق بیفتد، شما نیز در برابر تاریخ و بخصوص در برابر مردمی که عزیزترین هایشان برای مبارزه در راه آزادی به شما پیوستند،  باید پاسخگو باشید!

عاطفه اقبال - 30 مهر 94 برابر با  22 اکتبر 2015
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

* مجاهدین میگویند که این چند خانواده از طرف رژیم جمهوری اسلامی سازماندهی شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر