این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۳ آبان ۱, پنجشنبه

محمد رضا روحانی : فراخوان؛ به نجات جان ساکنان اردوگاه «لیبرتی» برخیزیم

لیبرتی زندان نیست کشتارگاه است

محمد رضا روحانی




آزادیخواهان
هموطنان
پناهندگان سیاسی

هفده ماه پیش، روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، مطلبی درباره فاجعه برپایی لیبرتی، تجاوز آشکار به حقوق، اصول و ارزش‌های انسانی و حق حیات بیش از ۵۰ میلیون پناهنده، آواره، و بی‌وطن در سراسر جهان ....» و خطرات ناشی از آن نوشتم که «ایها‌الناس لیبرتی زندان نیست کشتارگاه است...


سپس طی نامه‌ای دست به دامن همکار ارجمندم خانم شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل شدم و خواهش کردم «تا زمان باقی است هرچه زودتر آستین همت بالا زنید و در دفاع از حق حیات هزاران پناهنده ایرانی در شهر اشرف و اردوگاه لیبرتی تلاش کنید... ولی فقیه و «رئیس جمهور منتخب» او تشنه‌ی خونریزی‌های بیشتری هستند...»


متأسفانه خونریزی‌های متعاقب این دو نوشته، واقعی بودن خطرات را به اثبات رساند.
دریغا سه ماه بعد نوشتم که «گزاش سرجلاد حاج‌ قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مجلس خبرگان رهبری از قتلگاه اشرف و مژدگانی پیروزی تیرخلاص زدن بر اسرای دست بسته، کابوسی از دنائت، شقاوت و قساوت را به نمایش می‌گذارد...» و باز هم «دریغا دیدگان بردرمانده مادر میهن تا ابد چشم‌انتظار فرزندان به خاک افتاده‌اش خواهد بود...»





روز گذشته سناتور آمریکایی آقای مک کین در نامه‌اش به آقای جان کری وزیر خارجه ایالات متحده «به وضعیت بغرنج اعضای مجاهدین خلق و ساکنان لیبرتی در عراق... » اشاره کرد تا هشدار دهد که آنان «تحت خطرات فراینده هستند...»
متأسفانه می‌دانیم که همراهان عقیدتی ولی فقیه، داعشی‌های نوظهور به دروازه‌های بغداد رسیده‌اند. از جمله به همین دلیل سناتور مک کین تصریح می‌کند ‌«وضعیت امنیت این گروه به ویژه در بغداد در حال بدتر شدن است...»


آزادیخواهان
هموطنان
پناهندگان سیاسی

در چنین شرایط خطیری از همه شما، به ویژه پنج میلیون ایرانی مهاجر و تبعیدی، خانواده‌های مجاهدین، رهبران احزاب سیاسی، مدافعان حقوق بشر باز هم استدعا می‌کنم بدون در نظر گرفتن اختلافات و اعتقادات سیاسی، بلوغ اخلاقی خود را در همبستگی برای مقابله با دشمن خونریز ایرانیان به کار بریم و بکوشیم تا برای حفظ حق زندگی پناهندگان ایرانی که در «قتلگاه آزادی» در تهدید کشتار جمعی هستند به مقامات مسئول آمریکایی، ملل متحد، کمیسیاریای عالی پناهندگان، اتحادیه اروپا متوسل شویم. باید هرچه زودتر تمهیدات اطمینان بخشی برای تأمین امنیت آنها داده شودتا همگی از خصم «میزبان میهمان کش» رهایی یابند و به کشورهای امن منتقل شوند. خانه در آتش است کمک کنیم.

آزادیخواهان
هموطنان
پناهندگان سیاسی

به موجب تعهدات قراردادی و اصول حقوق بین‌المللی تکلیف محافظت از اشخاص تحت خطر برای همه‌ دول، به ویژه در این مورد خاص، برای دولت آمریکا شناخته شده است. حال که سناتور مک کین آمریکایی اعلام کرده ما «برای محافظت این گروه از مخالفان حکومت ایران کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم...» امید است همه‌ما و به ویژه مسئولین لیبرتی بپذیریم و صراحتاً تأکید کنیم که متأسفانه تجربه‌های دردناک و  خونین پنج‌سال اخیر نشان داده است «ایها‌الناس لیبرتی زندان نیست کشتارگاه است...»
در شرایط امروز عراق برای هیچ‌کس و بیش از همه برای مجاهدین امکان برقراری امنیت و «محافظت» در آن «کشور» وجود ندارد . راه جان به در بردن این پناهندگان بی‌پناه از «اردوگاه آزادی» انتقال همگی آن‌ها به کشورهای امن است. به امید همت و تلاش همگی و چشم‌انتظار نجات جان پناهندگان بی‌پناه ایرانی.
محمدرضا روحانی
اول آبان ۱۳۹۳

منبع:پژواک ایران

۴ نظر:

  1. چه کاری از دست ما ساخته هست ؟ چه میتوان کرد ؟

    پاسخحذف
  2. آیا گروهی سازماندهی شده وجود داره که در این مسیر فعالیت داشته باشه که بشه باهاش تماس گرفت ؟

    پاسخحذف
  3. خانم طریقت با سلام ما بعنوان کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث کار و فعالیتمان از روز اول اطلاع رسانی مستمر از وضعیت ساکنان اشرف و لیبرتی بوده است تا خانواده ها و افکار عمومی بی خبر از آنچه میگذرد نباشند. در این رابطه نوشتن نامه به سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان و دیگر ارگانهای حقوق بشری کار پیگیری بوده که دنبال کرده ایم.همچنین فراخوان های متعددی که در این رابطه داده شده. گروه و کمپین دیگری در این رابطه حداقل تا جایی که ما میدانیم وجود ندارد. ولی کار و بسیج اصلی در رابطه با خروج ساکنان لیبرتی و انتقالشان به کشور ثالث را مجاهدین خود میتوانند انجام دهند که هنوز به آن به صورت سازمان یافته اقدامی نکرده اند. چرایش را از خود آنها باید پرسید. موفق باشید

    پاسخحذف