این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

دو خبر جدید از لیبرتی : - پخش بروشور از طرف کمیساریا در میان ساکنان - پذیرش 11 نفر توسط فنلاند



خبر اول : پخش بروشور از طرف کمیساریا در میان ساکنان لیبرتی

طبق یک نامه اعتراضی که دیروز 24 دسامبر دو حقوقدان انگلیسی و فرانسوی بنامهای "ويليام بوردون" و " گای گودوين گيل" به کميسر عالی پناهندگان سازمان ملل نوشته اند، آمده است که کمیساریا بروشورهایی به زبان فارسی  جهت دادن اطلاعات به ساکنان لیبرتی داده است. در این نامه ، *متن کامل بروشور منتشر نشده  و فقط به قسمت های مورد اعتراض اشاره شده است. نامه اعتراضی روی این نکته تاکید دارد که اجرای چنین شیوه هایی تشویق ساکنان به ترک لیبرتی است و آنها را در مسیر خطرناکی  می اندازد.

   دو پارگراف از بروشور پخش شده توسط کمیساریا در بین ساکنان.

تیتر :   اطلاعات  

راه حل :  اگر شما خواهان برگشت داوطلبانه به ايران هستيد، کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد شما را به حکومت عراق می سپارد تا حکومت عراق با همکاری سازمانهای مربوطه، برگشت امن و آبرومندانه شما به کشورتان را فراهم سازد.

محل سکونت : جنان چه می دانيد بعضی از باشندگان قدیمی - منظور ساکنان قدیمی است-  اردوگاه اين محل را ترک کرده و اکنون در جای ديگری که از سوی مقامات عراقی تهيه شده است زندگی می کنند. کميساريای عالی ملل متحد به شکل مداوم وضعيت آنها را بررسی و تحت نظارت قرار می دهد تا مطمئن شود آنها در امنيت بوده و با آنها به خوبی برخورد می شود.  پرونده های افرادی که کمپ حريه (ليبرتی) را ترک می کنند به صورت عادی از سوی کميساريای ملل متحد در امور پناهندگان بررسی خواهند شد. 

خبر دوم :    پذیرش 11 نفر از طرف کشور فنلاند 

در قسمت دوم این نامه آمده است، فنلاند متقبل شده که یازده نفر از ساکنان لیبرتی را بپذیرد.  در نامه منتشر شده ، آمده است که فنلاند به سه نفر از این یازده نفر در شهر " راوانیمی " پناهندگی داده  که از قرار  آنها این انتقال را رد کرده و خواستار آن شده اند که به شهری غیر از  "راوانیمی"  در  نزدیکی جامعه ی ایرانیان منتقل شوند. به  دلیل همین جواب منفی به پیشنهاد انتقال، کمیساریا دیگر این سه نفر را در کادر حفاظت بین المللی داده شده به ساکنان لیبرتی نمیداند. دو وکیل انگلیسی و فرانسوی مجاهدین با درخواست انتقال جمعی این یازده نفر به یک شهر  به این شیوه برخورد کمیساریا اعتراض کرده  و حق حفاظت بین المللی را خارج از جواب منفی یا مثبت به انتقال دانسته اند. در انتهای این نامه از طرف این دو وکیل درخواست شده است که از این پس برای این گونه  پیشنهادات با رهبری کمپ لیبرتی همآهنگی کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

لینک متن کامل نامه اعتراضی دو حقوقدان انگلیسی و فرانسوی به به کمیسر عالی پناهندگان

 کاش متن کامل بروشور پخش شده در میان ساکنان لیبرتی برای اطلاع عموم و خانواده ها بصورت کامل منتشر میشد* 

عاطفه اقبال – 5 دی 91 برابر با 25 دسامبر 2012


19 commentaires
Commentaires
Efat Eghbal
آیا بهتر نبود که این دو وکیل انگلیسی و فرانسوی که در دنیائی آزاد و در اروپا در رفاه زندگی می کنند ..در ضمن اینکه نامه اعتراضی به سازمان ملل می نوشتند ..در خواست خروج سریع و بدون مشکلات پیچیده این هموطنان را می کردند؟
Gérer

5 ans
مازیار ایزدپناه
مرسی عاطفه عزیز
Gérer

5 ans
Fara Bahar
کاش متن کامل بروشور پخش شده در میان ساکنان لیبرتی برای اطلاع عموم و خانواده ها بصورت کامل منتشر میشد*
Gérer

4 ans
Fara Bahar
از طرف این دو وکیل درخواست شده است که از این پس برای این گونه پیشنهادات با رهبری کمپ لیبرتی همآهنگی کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.
Gérer

4 ans
Atefeh Eghbal
متاسفانه نه متن کامل بروشور منتشر شده است و نه متن کامل گزارش ششماهه سازمان ملل.. من نمیدانم این چه صیغه ای است که نقد یک گزارش را بدون اینکه خود گزارش را منتشر کنند مینویسند. آیا بهتر نیست که گزارش ششماهه سازمان ملل بصورت کامل منتشر شود تا مردم خود هم گزاش را بخوانند و هم نقد آنرا و قضاوت کنند.
Gérer

4 ans
Fara Bahar
بـراسـتـی کُـدامـیــن دسـت غـیـبـی سـنـگ انـدازی مـی کـنـد۰

آیا رهبری کمپ لیبرتی موافق خروج این سه نفر بوده؟

این سه نفر خود سرانه تصمیم گرفتند؟

بالزاك
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء

«تمام خطاها، بلکه تمام جنایات زاییده ژرف‌نگری‌های نادرست یا بلندپروازی نفس‌پرستانه‌است.»

«گاهی 
روزهایی می‌رسد که باید فرصت را غنیمت بدانید و از آن فایده زیاد ببرید، نه اینکه کوتاه‌بین باشید و از فرصت استفاده نکنید.»
Gérer

4 ans
Arash Pirouz
مگر تا به حال از طرف مجاهدین اطلا عیه ای برای خروج افراد صادرشده ؟ مگر تظاهراتی برای این عمل انجام شده ؟مگر در بیش از 600 روز تحصن و تظاهرات در ژنو صحبتی برای بیرون آمدن بچه های اشرف شده ؟که شما این سئوالات را میکنید تا اینجا که من میبینم سعی بر ماندن در لیبرتی به هر بهائیست
Gérer

4 ans
Fara Bahar
سعی بر ماندن در لیبرتی به هر بهائیست
Gérer

4 ans
Majid Bidar
خانم عاطفه عزیز! دوستان!
با وجود اینکه سالهای سال است که اینگونه خبرپراکنی ها متداول شده و زیاد هم غیر منتظره نیست، ولی باز هم وادار شدم که انگشت بدهان ببرم! بقول شما این دیگه چه صیغه ای است که "اصل مطلب" درج نشده، اعتراض مطرح شده به آن را توی بوق و کر
نا کنیم؟!!؟
آنچه که این جنابان وکلای برجسته با زرنگی وکیل مابانه! سعی دارند لابلای حرفهاشان مطرح کنند، این است که این کمپ یک کمپ پناهندگی است! تا کم کم برنامۀ درازمدت تدارک دیده شده و خانه، سوله، فیافی سازی و پرورش گل و بلبل و احداث باغ وحش و ورزشگاه و ... آغاز شود!!! نخیر جنابان بوردون و گیل! بقول موکلین خود شما این کمپ یک زندان است و تلاش شما هم بعنوان وکلای بینظیر و گرانقیمت، باید خارج کردن این افراد از زندان باشد، نه تشویق به ماندن در زندان و یا برگشتن به اشرف که آنهم یک زندان است. مگر مالکی، شکنجه گر، آدمکش، مزدور زیر قبای خامنه ای وووو ووو ووو نیست؟ خب، پس اصرار بر ماندن در زندان و یا بازگشت مجدد به اشرف، که آنهم تحت سیطرۀ همین آدمکشان است، برای چیست؟ انتقال از زندانی به زندانی دیگر؟؟؟

یک نکتۀ دیگر اینکه من شخصاً در این اطلاعیه هیچ چیز شاخداری را نمیبینم که بخواهم بواسطۀ آن حکم تکفیر و سنگسار کوبلر یا کمیساریا را صادر کنم. سالها پیش منهم در یک چنین کمپی در عراق بودم و از اینگونه "راه حل"ها داده میشد. اگر ما به "نفرات" خودمان اعتماد داریم، چه ترس و واهمه از کمیساریا؟ بگذارید آنقدر اطلاعیه بدهند تا دندشان نرم شود! آنها برای حل مساله، ممکن است به راه حلهای دیگری هم برسند، اما در این شکی ندارم که سیاستهای پنهان، سعی در ایجاد یک "تیف" دیگر دارند، آنهم برای فرسوده کردن و به نابودی کشاندن هر چه بیشتر. طرف مقابل هم، با سماجت بر اینکه "مرغ من یک پا دارد"، متاسفانه و متاسفانه مزیدی بر این علت شده و بدنبال همانی است که اینان هستند! و تازه برای سرگرم کردن اوباش و تهییج چماقدارن، و یا سرکار گذاشتن خلق الله، باز هم جلسات پرسش و پاسخ های مسخره ترتیب داده میشود! آخر نیست که پرسشهای گذشته و تمام "چه باید کرد؟"ها پاسخ داده شده و به نتایج و پیروزیهای درخشان رسیده شده که حال مجدداً بدنبال پرسشگر میگردند؟ هه هه! تازه اگر پرسشی هم برخلاف "مصلحت" بشود، چماقداران و غضنفران حاضرند!

برای این حضرات وکلا هم که نفس شان از جای گرم و نرمی در لندن و پاریس درمیاید، و حقوقشان براه است، مهم نیست که وقتی بهروز رحیمیان سر در خاک میگذارد، چه سینه هایی شرحه میشوند و چه اشکهایی در پنهانی ریخته میشود؟ راستی چرا برای امثال بهروزها که میشد زودتر از اینها کاری کرد، اقدامی صورت نگرفت؟ چرا باید این خانواده هم مثل خیلی خانواده های دیگر، کاملاً "ریشه کن" بشود؟ چرا؟ چرا؟ و مسئول کیست؟
آهای! شمایی که تخصص ویژه در پاسخگویی! دارید، لطفاً پاسخ این پرسش را هم بدهید! مسئول کیست و چرا و اینکه براستی "چه باید کرد؟" و نه خالی بندی!!... ای بابا!! به کی دارم میگم؟؟
اشکالی نداره، این نیز بگذرد ...

نکته آخر اینکه جناب بوردون! من از بهر حسین در اضطرابم، تو از عباس میگویی جوابم؟؟ (امیدوارم دوستان فرانسوی زبان این رو برای ایشان ترجمه کنند!)
...

ناصر عزیز، از صمیم قلب بهت تسلیت میگم! یاد فیروز بخیر!
یاد و خاطره فیروز و خیرالنساء و بهروز عزیز همیشه جاوید باد!
...
...

Gérer

4 ans
Ahmadreza Amoezedi majid aziz zemne salam va arezoye behrozi barayat ye nokteh be harfhayat mikham ezafeh konam inam ineh ke bayad in soal ra kard ke az enteghale sakenane liberti be keshvarhaie amn va azad che kasani vahshat darand aya in vaghei ast ke faghat rejime akh...Voir plus
Gérer

4 ans
Atefeh Eghbal
با اجازه از احمدرضای عزیز ترجمه فارسی نوشته اش را اینجا میگذارم. و به دوستان پیشنهاد میکنم از فارسی نویس بهنویس برای تبدیل فینگلیش به فارسی استفاده کنند تا مطلبشان قابل خواندن باشد.

Gérer

4 ans
Atefeh Eghbal Ahmadreza Amoezedi مجید عزیز ضمن سلام و آرزوی بهروزی برایت یه نکته به حرفهایت می‌خوام اضافه کنم اینم اینه که باید این سوال را کرد که از انتقال ساکنان لیبرتی به کشورهای امن و آزاد چه کسانی‌ وحشت دارند آیا این واقعی‌ است که فقط رژیم آخوندی نمی‌خواهد پای اینها به اروپا برسد که حفظ شوند یا داستانی هست که در همکاری کامل با رژیم نمی‌خواهد و ترجیح می‌دهد که آینا همانجا بمانند از بین بروند ولی‌ پایشان به کشور آزاد نرسد؟
Gérer

4 ans
Davar Adab
سالهاست که آمریکا و متحدان اروپایش ، اپوزیسیون ایران و مجاهدین را به عنوان جنس قابل معامله در مناسباتشان با ایران مصرف میکنند ، و همیشه برای امتیاز گرفتن از جنایتکاران آخوند تا شرایط سخت میشود ،حالا خواهد دولت چپ باشد و یا راست و یا افراطی فرقی نمیکند و یا در چه کشوری از انگلستان تا آلمان و فرانسه و یا آمریکا و اقمارشان،همیشه چند برنامه تلویزیونی و چند مصاحبه با مخالفان آخوندها ، فشار را بالا میبرند و رژیم بلافاصله وارد معامله شده و قضیه حل میشود . شرایط فشار بر روی مجاهدین همیشه از این قائده پیروی میکرده . و حالا هم اگر در اشرف و لیبرتی شرایط به اینگونه است نه اینکه جریانی خود به خودی به وقوع پیوسته و مجاهدین به اینجا رسیده اند .نه ، بمب باران قرارگاه ها و ادامه ان و حتی این چند حمله آخر که منجر به کشته شدن ده ها تن از مبارزان مجاهدین شد هم در همین مسیر باید دید و حتما به خاطر داریم در هر بار نیروهای آمریکایی در آخرین لحظات پستهای خود را ترک میکردند تا مزدوران آدمکش و جنایت کار قدس و مالکی دست به کشتار بزنند. حالا درست است که دولتهای اروپائی و آمریکا بنا به دستور قضایی مجبور شده اند مجاهدین را از لیست تروریستی خود حذف کنند ، ولی این تصمیم سیاسی نیست و حمایت هیچ دولتی را همراه ندارد و دولتها به طور ناگفته هنوز هم با مجاهدین همان برخورد سابق را دارند . برای نمونه مثلا هنوز دولت فرانسه دارایی ضبط شده مجاهدین در هفده جون را آزاد نکرده .و دولت آمریکا هنوز در کار محدود کردن هر چه بیشترمجاهدین در عراق فعالیت میکند. و یا دولتهای اروپایی به دعوت رئیس بان کی مون که از همه خواست برای مجاهدین سهمیه در نظر بگیرند ،( البته بعد از افشاگری معاون کوبلر) هیچ جوابی نداده اند .و برای همین سه نفری هم که اینجا آمده بهانه میگیرند. حالا در ادامه این خط آوردن مجاهدین به لیبرتی و فشار بر آنها و هم زمان نگه داشتن صد نفر در اشرف هم بیان کننده همین مسیر است که اگر فردا به هر دلیلی رژیم آخوندی پایش را کج گذاشت ، مجاهدین را به اشرف برگردانند و به رژیم بفهمانند که اگر ادامه بدهد .در فردای آنروز ارتش آزادی بخش و نیروهایش به جانش خواهند افتاد .حالا با تمام این مسائل مجاهدین مستقل و غیر وابسته در این مخمصه اسیر شده اند . حالا دیگر گفتنی نیست که اگر مجاهدین سی سال پیش پختگی زمان حالشان را داشتند ، اصلا شرایط به این حالت امروز نبود .ولی میشود گفت در دنیای کثیف سیاست امروزی مجاهدین باید اصل را بر حفظ نیروهایشان و خارج کردن آنها از دهان گرگ بگذارند .و دیگر اشتباه در این شرایط جایز نیست ....با احترام ...داور . . 
.

Gérer

4 ans
Javad Riahi
بلا خره دیگه من امروز به این بلاخره گیر دادم .... شتر سواری دولا دولا نمیشه ..... این بچها هم بسلامتی و خیر و خو شی میان بیرون .

Gérer

4 ans
Hashem Saeedy · Ami(e) avec Reza Azmoodeh et 45 autres personnes
Nah gharb va na Sazman Mojahahedi (SM)alaghey nadaran in ha az aragh kharej shavand,gharb in ha ro baraye-eh Nand Siahi mikhahad ,SM barayeh ghangesterim siasi khodash..
Gérer

4 ans
Reza Molai · Ami(e) avec Farhang Ghassemi et 51 autres personnes
حضور مجاهدین در عراق را بعد از سقوط صدام وبقدرت رسیدن حکومتی وابسته به جمهوری اسلامی را نمی توان توجیه کرد .رهبری مجاهدین با اتخاذ استراتژیک کاملا نادرست مسئول این چنین فاجعه ای برای چندمین بار هستند .
Gérer

4 ans
Issa Alipour har goneh bar kord abzari ba bashehay liberti mamno agaye rajavi
Gérer

4 ans
Nima Oskouee · Ami(e) avec Ahmad Vahdani et 7 autres personnes
bachehaye liberty bayesti azadane hagge entekhab dashte bashand.
Gérer

4 ans
Taraneh Raisi man taze in campaign va shomaha ro peida kardam 27 sale ke bardaro khahram ra nadidim va chandin sale ba har khabar az ashraf ya liberty tane ma be larze dar miad .chera mikhan ke hatman hatman ina kenare ham yek shahr va yek keshvar bashand? hala taklife in 3nafar chi mishe? chera ina haghe entekhabe keshvari ke khonevadehashon saken hastan ro nadaran? aslan rahi hast ke khanevade az sazeman melal bekhad farzandasho keshvare khodesh biare na oropa?
Gérer

4 ans


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر