این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

استراون استیونسون : طرح جابجایی ساکنان اشرف به زندان المثنی بغداد !!


سایت المدینه نیوز : هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا روز سه‌شنبه ۲۲نوامبر با سفیر ژان دورویت، نماینده ویژه بانو کاترین اشتون در امور کمپ اشرف در بروکسل ملاقات کرد. آنها بحران روزافزون کمپ اشرف، در شمال عراق، و تهدیدات رو به افزایش نسبت به امنیت و حفاظت ساکنان را مورد بحث قرار دادند. این هیأت هم‌چنین راههای جلوگیری از یک قتل‌عام احتمالی ساکنان به درخواست رژیم ایران و توسط همدستانش در دولت و ارتش عراق انجام خواهد شد را بررسی کردند.

این جلسه سندی که دولت عراق جهت جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق به پارلمان اروپا ارائه کرده بود را مورد انتقاد قرار داد و آن را را غیرقابل قبول دانست. این جلسه نتیجه‌گیری کرد که جابه‌جایی ساکنان اشرف غیرقانونی است و به یک قتل‌عام منجر خواهد شد. این هیأت خواهان دخالت فوری اتحادیه اروپا و نماینده عالی (کاترین اشتون) برای جلوگیری از جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف که به یک فاجعه انسانی منجر می‌شود گردید.

این هیأت از سفیر دورویت قدردانی کرد و از او خواست تا همه تلاشهای خودش را بکند تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دیگر مقامات مربوطه، در کادر قطعنامه‌های پارلمان اروپا از جابه‌جایی اجباری ساکنان و ضرب‌الاجل غیرقابل دسترس دولت عراق برای بستن کمپ در آخر ۲۰۱۱ جلوگیری کنند. تنها به تعویق انداختن این ضرب‌الاجل می‌تواند کار را برای کمیساریای عالی پناهندگی برای مصاحبه و ثبت‌نام۳۴۰۰ ساکن اشرف برای تسریع پروسه انتقال آنها به کشورهای ثالث تسهیل کند.

این جلسه تأکید داشت که یونامی باید به‌طور مشخص و بدون هرگونه ابهامی طرح دولت عراق برای جابه‌جایی اجباری که یک طراحی برای کشتن ساکنان است را رد کند. کمیساریای عالی پناهندگان باید درخواست دسترسی سریع به ساکنان برای شروع پروسه ثبت‌نام و در پی آن مشخص کردن استاتوی پناهندگی برای تک به تک افراد بکند.

بعد از اتمام این جلسه، استراون استیونسون، رئیس هیأت رابطه با عراق به خبرنگاران گفت: من در این جلسه طرح شوم دولت عراق برای جابه‌جایی ساکنان اشرف به زندان المثنی در بغداد را افشا کردم و توضیح دادم که پس از 2قتل‌عام همگی باید بگوییم ”دیگر هرگز“.

دنیا از جنایتهای دولت عراق در آوریل ۲۰۱۰ در این زندان شوکه شد و بسیاری از خبرگزاریهای بین‌المللی مثل آسوشیتدپرس از شکنجه‌هایی که توسط مقامات عراقی صورت گرفت بود، مثل شوک الکتریکی، تجاوز و ضرب‌وشتم خبر دادند. اما این اردوگاه مرگ مخوف مکانی است که دولت عراق برای زنان و مردان اشرف در سر دارد. در این جا آنها از داشتن تلفن و دوربینهای خود محروم می‌شوند تا ارتباط با دنیای بیرون غیرممکن شود. آنها در دست دولتی خواهند بود که آنها را تروریست می‌داند و خواست خود را در گذشته برای به قتل رساندن یکباره آنها نشان داده است.

من در جلسه‌مان گفتم که کمیساریای عالی پناهندگان باید به دولت عراق بگوید بهانه‌جویی و مانع‌تراشی آنها برای هر پیشرفتی به‌وضوح هدفی برای قتل‌عام و برگرداندن ساکنان اشرف به ایران، جایی که آنها بدون شک با اعدام و شکنجه مواجه خواهند شد است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید خیلی سریع چند تن از ساکنان اشرف، به‌طور مشخص مجروحان و بیماران و کسانی که در گذشته پناهجو بودند و دارای خانواده در کشورهای اروپایی هستند را بپذیرند.

هر وعده‌یی از سوی دولت عراق کاملاً بی‌ارزش است. لازم به یادآوری است که چند ساعت قبل از شروع تیراندازی در آوریل ۲۰۱۱، ساکنان اشرف از طریق سفارت آمریکا از نخست‌وزیر عراق تضمین گرفتند که خشونتی در کار نخواهد بود. لذا وقتی که ساکنان اشرف در گروههای کوچک پخش شوند، نیروهای عراقی و نیروی تروریستی قدس، آنها را دور از اطلاع دنیا شکنجه و قتل‌عام خواهد کرد.

خانم استرد لانگه، نایب‌رئیس هیأت رابطه با عراق گفت، زمان برای اتحادیه اروپا فرا رسیده تا به دولت عراق فشار بیاورد و از اهرمهای خود به‌عنوان بزرگترین کمک‌رسانی مالی عراق و یک طرف حساب اصلی اقتصادی آن کشور استفاده کند. او خطاب به سفیر ژان دورویت گفت، بگذارید یکبار ما- اتحادیه اروپا- پیش‌قدم شویم. ما حداقل می‌توانیم برای به تعویق انداختن این ضرب‌الاجل کار کنیم.

آلخو ویدال-کوادراس، نایب‌رئیس پارلمان اروپا در این جلسه اظهار داشت: هر تلاشی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق غیرقانونی، غیرانسانی و زمینه‌سازی برای یک فاجعه انسانی است. او هم‌چنان به یونامی فراخوان داد تا در برابر طرح خطرناک مالکی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف محکم بایستد.

ویدال-کوآدراس گفت: ساکنان اشرف همه گونه نرمش نشان دادند و با این‌که برای ماندن در اشرف، جایی که در ۲۵سال اخیر زندگی کردند کاملاً حق دارند، طرح پارلمان اروپا برای انتقال به کشورهای ثالث را پذیرفته و فرمهای درخواست پناهندگی پر کردند. ولی آنها به هیچ‌وجه حاضر به جابه‌جایی اجباری در داخل عراق نخواهند بود و هیچ‌کس نباید این انتظار را داشته باشد که آنها داوطلبانه به کام مرگ بروند. اگر آنها را به اجبار جابجا کنند، برای آنها راهی جز مقاومت باقی نخواهد ماند.

استرون استیونسون
رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
بروکسل.

25 نوامبر 2011

به نقل از سایت مجاهدین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر