این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

گزارشی در رابطه با انتقال ساکنان لیبرتی از روزنامه های جمهوری اسلامی

 

روزنامه عصر ایران نزدیک به جناح اصلاح طلبان، امروز گزارشی از وضعیت انتقال ساکنان لیبرتی منتشر کرده است که بخش عمده ای از آن تکراری است اما دو مورد د قر این گزارش قابل توجه می باشد: 

- قرار است در ماه جاری 676 نفر از ساکنان لیبرتی به آلبانی منتقل شوند.
- یک منبع در وزارت کشور آلبانی : بر اساس این توافق، مجاز به گفتن آمار دقیق کسانی که وارد این کشور شدند، نیستیم و این مسئله اطلاعات حساسی را در معرض خطر قرار میدهد.

عاطفه اقبال - 31 اوت 2016
از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث

متن اصلی  :
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

برنامه آلبانی برای پذیرش 3 هزار عضو مجاهدین خلق


 یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آلبانی در این باره می گوید: "در دو سال اخیر، آلبانی بیش از 1000 نفر از اعضای این گروه را پناهندگی داده است".

 

  رسانه های ایرانی روز پنجشنبه گزارش دادند هواپیمایی با 155 سرنشین از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تیرانا (پایتخت آلبانی) به زمین نشست. 

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری بالکان سایت، رسانه های ایرانی مدعی اند که قرار است در این ماه 676 نفر از اعضای این گروه به آلبانی منتقل شوند. وزیر کشور آلبانی این گزارش را رد نکرده است اگر چه جزئیاتی از روند انتقال اعضای مجاهدین خلق به آلبانی در ماه آگوست هم ارائه نداده است. 
یکی از منابع وزارت کشور آلبانی می گوید:"دولت آلبانی در سال 2013 توافقنامه ای برای تسهیل ورود اعضای این گروه به کشور امضا کرد". 

حدس زده می شود این توافق با ایالات متحده امضا شده و اعضای ایرانی آن باید از کمپ لیبرتی در عراق به تیرانا منتقل شوند. 

یک منبع در وزارت کشور آلبانی گفت که براساس این توافق، مجاز به گفتن آمار دقیق کسانی که وارد این کشور شدند نیست و این مسئله اطلاعات حساسی را در معرض خطر قرار می دهد.  
در مارس 2013، سالی بریشا، نخست وزیر وقت آلبانی در بیانیه مشترکی که پس از دیدار با باربارا لیف، معاون وزارت خارجه ایالات متحده و مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به عراق، منتشر کرد قسمت هایی از این توافق را آشکار ساخت. 

در همان زمان دولت آلبانی پیشنهاد پذیرش 219 نفز از منافقین را ارائه داد. با این وجود اطلاعاتی درباره این توافق به صورت رسمی وجود ندارد. 

صدای آمریکا در ماه فوریه گزارش داده بود شمار اعضای گروه مجاهدین خلق که به آلبانی می آیند ممکن است بیش از 3000 نفر باشد. یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آلبانی در این باره می گوید: "در دو سال اخیر، آلبانی بیش از 1000 نفر از اعضای این گروه را پناهندگی داده است".

"پم داکینز" خبرنگار، اطلاعات این مسئله را از جان کری به دست آورده است. داکینز در مقاله ای که برای صدای آمریکا نوشته بود از اطلاعاتی که از طریق همسفری با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر 14 فوریه به تیرانا، به دست آورده بود اشاره کرد. 

مقاله داکینز همچنین نشان می دهد که کری از دولت آلبانی برای تلاش هایش در خصوص اعطای پناهندگی به اعضای مجاهدین خلق (منافقین) تشکر کرد. اگرچه این مسئله تا زمانی که کری با رهبران سیاسی کشور دیدار نکرده بود، به صورت عمومی گفته نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر