این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

خطر حمله دوباره به لیبرتی

روزنامه هاي عربي زبان "الحيات" و "الشرق الاوسط" در شماره هاي امروز خود مصاحبه‌هايي را با "واثق البطاط"، رهبر «حزب الله عراق» و «جیش المختار” كه در نجف به سر مي برد، منتشر كردند. واثق البطاط با تهدید حمله دوباره به لیبرتی می گوید :
· ما به خامنه اي به‌عنوان ولي فقيه و رهبر ملتزم هستيم و در امور نظامي و سياسي به وي مراجعه مي‌كنيم...كشتن مجاهدين وظيفه ديني و اخلاقي است و در آينده نزديك آنها را مجدداً هدف قرار مي‌دهيم."
لازم به توضیح است که جيش المختار که به معنی " ارتش مختار" میباشد، درست پنج روز قبل از حمله موشکی به لیبرتی اعلام موجودیت کرد و یک رژه نظامی با حفاظت ارتش و پلیس عراق برگزار نمود. میگویند که اسم مختار اشاره به شخص مالکی دارد. با این حساب مشخص است که چشم انداز یک کشتار دیگر در راه است. باید تلاش خود را بجای هرز روی انرژی ها بر روی خارج کردن ساکنان لیبرتی و اشرف از عراق متمرکز کرد و از همه امکانات مالی و حقوقی بهره برد. عراق برای ساکنان لیبرتی و اشرف تبدیل به یک قتلگاه گشته است. سازمان ملل و کشورهای خارجی را باید وادار به پذیرش پناهندگی کسانی که در عراق حضور دارند نمود. خطر آنها را تهدید میکند. هوشیار باشیم. به این وضعیت تراژیک باید پایان داد.

عاطفه اقبال - 25 فوریه 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر