این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

قسمتهایی از اظهارات مشاور ویژه وزیر خارجه در مورد انتقال ساکنان اشرف 



29 دسامبر 2011

- سازمان ملل در حال استقرار منابع برای مانیتور کردن و رسیدگی به پناهندگان است. این بر عهده دولت عراق است که کمپ لیبرتی را آماده کند تا اولین گروه از ساکنان اشرف را در آنجا تحویل بگیرد و این کار احتمالا چندین روز بیشتر طول خواهد کشید.
- مهم است که اولین حرکت، حرکتهای بعدی را از اشرف به کمپ لیبرتی به دنبال داشته باشد.....فکر میکنیم ۴۰۰ تن به زودی آماده حرکت هستند.
- خبر خوب این است که ما بالاخره داریم وارد مرحله اجرای توافق میشویم که به طور دشواری مذاکره شده و توسط طرفین درک میشود. ولی اجرای آن نیازمند همکاری و صبر پیگیر همه میباشد.
- سازمان ملل گفته است که کمپ لیبرتی را مانیتور خواهد کرد. نه اشرف را ، ولی آنها در کمپ لیبرتی به صورت هفت روز هفته و به طور شبانه روزی خواهند بود. آمریکا هم آماده است یک مونیتورینگ شدید را انجام بدهد یا می توانم بگویم نظارت و یک عملیات نظارت را در کمپ لیبرتی انجام می دهد...آمریکا از نزدیک و در همه مراحل این پروسه درگیر باقی می‌ماند.
- سازمان ملل ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته کمپ لیبرتی رامانیتور میکند. علاوه برآن، سفارت آمریکا در بغداد نیز بازدید های نوبه ای انجام می دهد تا به طور حضوری نظارت کند.
- سفیر کوبلر بحثهای گسترده و مفصل با افراد کمپ اشرف، با رهبران کمپ اشرف و در پاریس داشته است. بنابراین مجاهدین خیلی خوب میداند که شرایط چه خواهد بود و ترتیبات چه هستند.
- کمیساریای عالی پناهندگان – به قید فوریت- پروسه بررسی استاتوی پناهندگی آنها را شروع میکند.
- ما .. حملات موشکی اخیر علیه اشرف را محکوم میکنیم...تاسیسات آمریکایی در منطقه نیز اخیرا زیر حمله بوده‌اند...شاید بخصوص به خاطر - این حملات، مهم است که در اجرای توافقنامه به جلو حرکت کنیم.
- ...اجرای امور ساده نیست. پر از مسائلی است که میتوانیم تصورش را بکنیم و مسایلی که نمیتوانیم تصور کنیم. بنابراین هرکسی که مشغول کار در این موضوع است نمی تواند پایش را روی میز بگذارد و بگوید که خوب حالا دیگر کار تمام شده میتوانیم هواپیما را روی پرواز اتومات بگذاریم. از چنین وضعیتی دور هستیم و کارهای بسیار زیادی هست که باید انجام بشود...

عاطفه اقبال - 2 ژانویه 2011



Commentaires
Arash Pirouz
پس با این وصف ظاهرا هنوز وضعیت حفا ظت اشرف نا معلوم میباشد وتمام انرژی وبحث روی پایگاه لیبرتی متمرکز شده
Gérer
6 ans
J’aimeAfficher plus de réactions
Javad Riahi
اشرف بعد انتقال افراد به کمپ جدید دیگر مو ضوعیتی ندارد ودرسطح جهانی کسی به ان فکر نمیکند مهم حفظ جان بچها است که سالم بیایند بیرون . وچه خو شبختم که بهد از بیست و اندی سال سرانجام سازمان به تحلیل ان روز ما رسید.
Gérer
6 ans
J’aimeAfficher plus de réactions

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر