این کمپین با محکوم کردن قاطع این حمله موشکی، خواهان انتقال فوری ساکنان کمپ لیبرتی از عراق به کشور ثالث میباشد. ما با اعتقادات شخصی و سیاسی انسانها کاری نداریم ولی نمیخواهیم که ساکنان لیبرتی هر بار اوضاع حکم میکند، مورد معامله قرار بگیرند و از جان آنها مایه گذاشته شود. ساکنان لیبرتی کالا نیستند، آزادیخواهانی هستند که در سودای آزادی مردمشان به این مسیر پا نهاده و اینک در عراق در زندانی بنام لیبرتی گرفتار آمده اند.

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

در انفجارهای مهیب در بغداد ۳۰ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند


روز یکشنبه ۴ آوریل ۲۰۱۰ (۱۵ فروردین ۱۳۸۹) خبرگزاری فرانسه از بغداد گزارش داد: در اثر انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی سفارتهای آلمان, مصر و ایران در بغداد، تاکنون ۳۰ نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. خبرگزاری فرانسه خشونتهای امروز را در رویارویی آشکار با تلاشهایی که بعد از انتخابات اخیر برای تشکیل یک دولت جدید در بغداد شروع شده دانست و نوشت در انفجارهای همزمان در بغداد حدود ۱۶۸ نفر مجروح شده اند. 

یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل در ورودی سفارت ایران در بغداد منفجر شد که تاکنون ۱۲ کشته و ۴۲ زخمی برجا گذاشته است اما هیچ کارمند ایرانی در این انفجار کشته و یا زخمی نشده است. 

شبکه تلویزیونی العربیه گفت: انفجار در نزدیکی سفارت ایران در اثر بمب جاسازی شده در یک دستگاه خودروی نزدیک سفارت بود. 
بنابر این گزارش، انفجار دیگری نیز در غرب بغداد و در نزدیکی سفارتخانه مصر موجب مجروح شدن سه نفر از کارکنان آن شد و علاوه بر این، انفجار مهیب دیگری نیز در مرکز بغداد و در نزدیکی سفارتخانه آلمان صورت گرفت. 

خبرنگار العربیه در این گزارش تصریح کرد: انفجارهای بغداد بسیار شدید بود و در فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر رخ داد. شدت انفجارها به گونهای بود که تا ساعتها دود سیاهی بخشهایی از آسمان بغداد را پوشانده است. 

این گزارش حاکی است که علاوه بر این سه انفجار، بامداد امروز نیز در شمال شرق بغداد سه انفجار کوچک رخ داده است. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از جنرال قاسم عطا, سخنگوی نیروهای امنیتی گفت انفجار در برابر سفارت ایران و مصر انفجار انتحاری بوده است. 

یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ / ۰۴ آوریل ۲۰۱۰ 
منبع سایت همبستگی ملی 

لینک در فیسبوک



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر